Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 7 juli 2010

Mijn eerste lay-out

Vandaag heb ik mijn eerst lay-out gemaakt. Niet voor een scrapbook (of misschien toch ook wel) maar op een A4-tje.
Het zit zo. Mijn tante (die altijd vrijgezel is gebleven) viert a.s. vrijdag haar verjaardag voor schoonzussen, neven en nichten (zonder kinderen) en vriendinnen.
Zij wil geen kado's krijgen, maar wil geld inzamelen voor een goed doel.
Om haar toch iets te kunnen geven nemen we allemaal een roos mee en neemt iedereen die komt een A4-tje mee waarop iets geschreven/gemaakt is met een foto van degene die het gegeven heeft (is in ieder geval de bedoeling). Daar wordt dan door een neef een heel boekwerk van gemaakt wat haar aan het eind van de avond gegeven wordt als aandenken.
Tja, en wat maak je dan. Anekdotes of andere leuke verhalen schud ik niet zomaar uit mijn mouw.
Dus van de week foto's bewerkt (van onszelf en de kinderen met aanhang) en vanmiddag aan mijn buro gaan zitten en dit is het resultaat.


Het achtergrond-papier is van Capello, supermooi vind ik. Daarvan heb ik ook de geponste randen gemaakt met een pons van Martha Steward.
De foto's had ik in sepia uitgeprint en heb ik nog bewerkt met distress-inkt vintage photo.
Diezelfde inkt heb ik ook gebruikt om de teksten te distressen.
Een zelfgehaakte vlinder (patroon gehad van Jolande) en een zelfgehaakte dubbele bloem met daarin een klein roosje. Beide gehaakte dingen heb ik ook gedistresst aan de randen.
De grote bloem in de bovenhoek is van Magnolia en heb ik ook gedistresst met vintage photo. De takjes zijn geponst met de takjespons van McGill. Verder heb ik roosjes, blaadjes en kant gebruikt voor de afwerking.
Ik vind het een heel mooi geheel geworden (mooier dan op deze foto waar de kleuren wat anders zijn dan in het echie) en ben er tevreden mee.
Ik ben heel benieuwd wat mijn tante ervan vindt.

Groetjes Henriëtte

7 opmerkingen:

  1. Hier kan je zeker tevreden mee zijn want het gewoon schitterend wat zal ze daar blij mee zijn

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende lo henriette
    erg leuk gedaan
    daar zal je tante erg blij mee zijn
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die gaaf geworden *Jet*, dat is een leuk aandenken zo aan het einde van de evening!
    Lekker uniek, hou ik wel van!
    Heel veel plezier, spreek je snellie weer!

    groetjes Elma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi geworden, prachtig geheel. Blijft altijd leuk die zelfgemaakte A4-tjes in een boek.

    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap stukje werk hoor, zal ze erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan hoor!!
    Hier mag je echt wel trots op zijn;)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat mooi, wat een werk, maar het resultaat is prachtig.
    Ik zie dat het haken goed gelukt is.

    Groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen