Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 25 maart 2011

Getrouwd

Woensdag 23 maart is onze oudste dochter getrouwd.
Toen zij in december met het nieuws dat ze ging trouwen kwam, vroeg ze of ik de bedank-kaartjes wilde maken.
Ik heb daar natuurlijk geen nee tegen gezegd.
Samen hebben we zitten bedenken hoe ze eruit moesten gaan zien en dit is het resultaat.

                                      

Ze zijn gemaakt met Nestabilitie label eight. Een keer helemaal met wit papier en een keer door de cuttlebug gehaald met een embossingfolder.
Het geëmboste heb ik bewerkt met distress-inkt Bundled Sage, net zoals alles wat een kleurtje heeft.
De vlinder is gemaakt met een Martha Steward pons. De bloem onder het roosje en het blaadje zijn gemaakt met een pons van Nellie Snellen. De witte bloem en het vlindertje heb ik nog bewerkt met glimmermist voor een glimmend effect.
De kleinste mal van labels eight was net groot genoeg om de tekst op te stempelen.
Aan de binnenkant moest een trouwfoto komen.


Jammergenoeg is die hier op de foto niet scherp, maar dat komt door het verkleinen van de oorspronkelijke foto.


Hier de berg kaartjes die ik gemaakt heb. Toen de foto ingeplakt was heb ik ze wel allemaal in een apart zakje gedaan (heb daar geen foto van gemaakt, glimt dan te erg) tegen het beschadigen. Je trekt heel snel dingen eraf (bleef zelf ook al een beetje haken toen ik kaartjes van de berg in een zakje wilde doen. 
Het was een heel werk, maar wel erg leuk om te doen.

Groetjes Henriëtte

6 opmerkingen:

  1. Van Harte gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter.
    En wat een schitterende bedank kaartje heb je gemaakt Henriëtte.
    Echt ontzettend mooi en heel origineel.
    Wat een werk zal je daar hebben gehad,maar ik denk dat je ook wel heel veel complimentjes hebt gekregen,want zoiets moois krijg je zelden mee naar huis.

    Groetjes Jannie.

    Groetjes jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allereerst van harte gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter.
    Is vast een mooie dag geweest, het was zulk heerlijk weer.
    mooie kaartjes heb je gemaakt, mooi stijlvol, leuk met de foto erin, neem je een keer op donderdag foto's mee? ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het eindresultaat is erg mooi geworden. Zullen ze vast en zeker heel blij mee zijn geweest.
    Leuke foto ook.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW wat SUPER MOOI zeg.
    Van Harte met je dochter!
    Je moet wel een trotse moeder zijn met zo'n mooie dochter.
    De kaartjes zijn echt SUPER mooi!
    Gr. Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst van harte proficiat met jullie dochter! En wat heerlijk dat ze een moeder heeft die zo lekker heeft meegefreubeld om zulke fantastische bedankkaartjes te maken, ze zien er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wouw henriette
    wat een schitterende kaarten
    erg leuk
    en wat veel zeg
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen