Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 4 januari 2014

Tutorial Babyschoentje Bille

Omdat er toch nog veel vragen zijn over het maken van de babyschoentjes van Bille 6002/0270 en 6002/0271 heb ik er een tutorial van gemaakt voor Joy!crafts met foto's die alles stap voor stap laten zien.


De materialen die ik gebruikt heb zijn: lijm, potlood, schaartje, stencil 6002/0270 en paper pack 6011/0204 waar ik één papiertje van heb gebruikt om het schoentje te maken.

Hier zie je dat ik beide stansen op het papier heb gelegd en gestanst heb.

Daarna heb ik het zooltje nogmaals gestanst.



Voordat ik ga beginnen het schoentje in elkaar te zetten rijg ik eerst het vertertje door de oogjes. Dit omdat het anders een heel gepriegel wordt als het schoentje in elkaar zit.


Het zooltje dat ik als binnenzooltje ga gebruiken heb ik iets aangepast om het mezelf gemakkelijker te maken bij het in elkaar plakken. Zoals je kan zien op de foto heb ik met potlood aan de achterkant een randje getekend. Dit randje knip ik af om iets meer ruimte te krijgen. Bij dikker papier een randje zoals aangegeven, bij dunner papier kan het iets minder zijn.


Op de onderkant van het binnenzooltje heb ik het streepje van de mal overgenomen. Dat is het midden en die leg ik op het midden van het schoentje.


Ik begin met het plakken aan de voorkant van het schoentje. Niet teveel lijm gebruiken anders blijft het schuiven.

Daarna een stukje aan de ene lange kant, maar nog niet helemaal.


Eerst zet ik de kant waar de plakstrip voor de zijkant zit helemaal vast aan de binnenzool.


Daarna maaik ik de andere kant helemaal af. Zaols je kan zien zit de plakstrip aan de zijkant dan nog niet vast.
Die lijm ik pas vast als alle plaklipjes aan de onderkant aan het binnenzooltje vastzitten.
Ook hier weer niet al te veel lijm gebruiken.

Als ook de plakstrip aan de zijkant vastzit plak ik het buitenzooltje er op.



 Dan heb ik als laatste nog een knoopjesbrad bevestigd en het schoentje is klaar.



Ik hoop dat de tutorial duidelijk is en dat je nu met veel plezier aan de slag kan gaan met de leuke schoentjes. 
Mochten er nog vragen zijn, laat je het maar horen.
Succes!

Groetjes Henriëtte

13 opmerkingen:

  1. Heel duidelijke uitleg, het is een schattig schoentje, heb de mal zelf niet, maar een vriendin wel,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldige tutorial Henriëtte. Heel duidelijk uitgelegd.
    Fijn weekend.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de tutorial Henriette ook al heb ik zelf de schoenenmal niet.
    Maar het resultaat vind ik zo superlief, echt toppie.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. duidelijke uitleg Jet, schattig schoentje

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat duidelijk uitgelegd Henriette...Het is dan ook wel een super leuke mal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor je goede uitleg, mooi gedaan. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had de tutorial al op het Joy blog gezien, super dat je dit hebt gedaan! En ze zijn ook zo lief om te zien, maar ja we kunnen niet alles aanschaffen hè, er komt zoveel nieuws uit! fijne avond en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henriette,
    Leuke, duidelijk tutorial heb je gemaakt, altijd handig, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Henriette.
    i heb deze mal ook en ook het andere schoentje.
    leuke tutorial heb je gemaakt.
    fijn weekend en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke tutorial van het babyschoen Henriëtte...alleen ik heb de stans nog niet...maar wat niet is kan nog komen toch??

    groetjes en een fijne zondag....
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat superhandig dat er nu deze stans is, scheelt toch een heleboel hand- en knipwerk ;-) Je hebt 'm heel duidelijk uitgelegd Henriëtte. Geniet van je zondag, lieve groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele leuke mal! Met een duidelijke uitleg!
    Hartelijke groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen