Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 14 juli 2014

Er was eens een tijd...

Vandaag is het weer mijn beurt om op het blog van Joy!crafts een blogpost te verzorgen en deze kaart heb ik er voor gemaakt.


Als basiskaart heb ik Kraft genomen met daarop gemat papier uit het Romantic Paperbloc. Natuurlijk heb ik de randjes weer geïnkt voor een mooi effect.
Het gestanste en geëmboste vierkant is van Lin en Lene.


Deze bloemenrand van Lin en Lene ligt deze maand nieuw in de winkels. Ik heb 'm twee keer gestanst en daarna van het lichtroze papier alleen het middelste bloemetje uitgeknipt en extra in het hartje geplakt. Daarna heb ik alle bloemblaadjes een klein beetje omgevouwen en een parel in het hartje geplakt.


De prachtig Artificial Flowers kleuren super bij het plaatje dat ik heb gebruikt. De tekst is van Clear Stamp sheet Back in Time.


Het plaatje is van Studio Light. Past prima bij de tekst en ik vind het zo'n schatje. Er was eens een tijd dat er zulke kleding gedragen werd, er zulke meubels gangbaar waren, heerlijk nostalgisch.


Wat ik ook gebruikt heb op mijn kaart zijn de nieuwe grachtenpandjes van Lin en Lene.
Ik heb de huisjes gesneden uit papier met kleine baksteentjes uit het Paper bloc Bricks.
Maar omdat het nogal druk papier was vielen de ramen in het niet Daarom heb ik de mal nog een keer met wit papier gebruikt en alle ramen uitgeknipt.
Om nog een extra accent aan te brengen heb ik ze ook nog een keer uit Kraft gesneden en daar het dak en het souterrain uitgeknipt.


Hier het andere grachtenpand, op dezelfde manier gedaan.
Ik vind ze goed bij het plaatje passen met deze uitstraling.


De mallen snijden, embossen en debossen. Nu is er vaak de vraag wat debossen dan is. Als je goed op de foto hierboven kijkt (eventueel er op klikken dan wordt het nog groter) kan je zien dat bij het trapje van kraft maar ook bij de deur op de rechterfoto het debossen goed te zien is. Er wordt dan een motiefje in het papier gedrukt ipv. dat het er met embossen bovenop ligt.


Gebruikte materialen:
Kraft : 8089/0203
Paper bloc Bricks : 6011/0015
Romantic Paper bloc : 6011/0305
Vintage Paper bloc : 6011/0302
Grachtenpand Lin en Lene : 1201/0085
Grachtenpand Lin en Lene : 1201/0086
Bloemenrand Lin en Lene : 1201/0088
Bloemenkader Lin en Lene : 1201/0068
Artificial Flowers : 6370/0052
Artificial Flowers : 6300/0053
Clear stamp Back in Time : 6410/0022


Groetjes Henriëtte


18 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige kaart Henriëtte. Leuke details en het plaatje is inderdaad geweldig.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart, en met die grachtenhuisjes erbij geweldig.

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, super Henriette
    ik heb ze ook en vind de grachtenpandjes zo leuk.
    goed dat je de ramen op een andere kleur hebt uitgesneden, want nu komen ze super uit.
    liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat heb je een prachtige kaart met alle mallen gemaakt....schitterend!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit weer echt een toppertje hoor, die mallen zijn erg mooi en je hebt er iets heel moois van gemaakt. Zo leuk zoals je de kleuren gebruikt hebt en gecombineerd, zo komt alles nog mooier uit, fantastisch gemaakt!
    Fijne dag, liefs Hanny♥,
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henriette
    Wat weet jij er toch altijd een creatieve draai aan te geven, zo mooi hoe je de mallen gebruikt er zit altijd een verrassend tintje aan! Je kaart is prachtig!!!!
    Fijne dag en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige kaart Henriëtte.
    Wat heb je dat weer mooi gedaan met zoveel leuke mallen en de bloemen in mooie kleuren.

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!!! Wat een prachtkaart zeg! Ik weet bijna niet naar wat eerst gekeken! Wat een details!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart!!

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er weer een kunststuk van gemaakt, er is zoveel zorg aan besteed, en er is zoveel te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo schitterend weer Henriette, ik kijk mijn ogen weer uit, toppie.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaart weer, het roze springt er super mooi uit!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe leuk is dit nu weer Henriette dat heb je mooi in elkaar gezet

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heeeeel erg mooi kaartje Henriëtte....prachtige detais en ook de kleuren zijn SUPER!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een chique huisjes, je zult maar in zo'n stijlvolle straat wonen! Mooi met dat paars erop en die afbeelding is natuurlijk supergaaf! Vind 'm werkelijk beeldschoon geworden Henriette, heb je weer geweldig gedaan! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende kaart Henriette, heel leuk de huisjes en het plaatje is ook super.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een onwijs gave kaart, ik vind hem super, die bloemen zijn geweldig, ga ik ook eens proberen zo, leuke tip !
    En die vierkante mal is ook zo mooi ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig mooi is je kaart, leuke huisjes en wat een geweldig lief plaatje, een toppertje, groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen