Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 13 januari 2015

Winterpret

Zou het nog komen, de winter met sneeuw en ijs??
Op deze kaart is de winter in ieder geval al heerlijk gearriveerd en wordt er gezellig sleetje gereden. En welk kind denkt er dan aan naar binnen gaan. Heerlijk toch als je zo'n kans krijgt.


De basiskaart is gemaakt van wit cardstock met daar bovenop 2 kleuren colorcore papier, mat blauw en grijs.

Op de foto lijkt het alleen wel paars. Jammer dat het altijd op foto's net anders is. Maar  wil je de kaart in het echt zien kan voor het eerst op de beurs in Gorinchem  van 30 januari t/m 1 februari waar Kreatrends weer gezellig staat en ik die vrijdag zelf ook aanwezig ben. Noteer het vast in je agenda, wij vinden het gezellig om je daar te ontmoeten.

Maar nu even verder over de kaart.
Ik heb de randen van het mat-blauwe colorcore papier opgeschuurd voor een mooi effect.
Het grijze stukje colorcore  heb ik helemaal met schuurpapier bewerkt wat ik weer en winters effect vind geven.


De tekst komt van een oudere stempelsheet van Noor!Design Back in Time en vind ik perfect passen bij het lekker spelen in de sneeuw en veel plezier hebben. Dat kan tenslotte nooit lang genoeg duren.
Het strikje heb ik gemaakt van Hennep touw. Om een mooie dubbele strik te maken heb ik gebruik gemaakt van de Strikjesmaker van Joy!crafts. Een heel handig hulpmiddel om snel mooie strikken mee te maken.
Onder de strik heb ik nog een bijpassende charm van een molen gehangen.


Dit is een nieuwe mal van Amy Desig, Reed Grass. Leuk om met deze mal een soort graspluimen rand te maken. Ik heb 'm 2x gesneden en iets over elkaar opgeplakt. De groene strook aan de onderkant van de kaart is gemaakt met de mal die bij de rietmal hoort. Deze heb ik 3x gesneden en bewerkt met True Snow voor een winters effect.


Het leuk 3D plaatje komt van een nieuw knipvel van Yvonne Creations. Schattig toch?


En dan als laatste een foto van de leuke Kinderdijk stans van Amy Design. Al die molens op een rij geeft een heel speciaal Hollands sfeertje aan de kaart.
Ook bij deze mal hoort een afwerkingsmal die ik groen uitgesneden heb om het op gras te laten lijken en ook bewerkt heb met True Snow voor een winters effect.

Ik ben benieuwd of het mij gelukt is om je een beetje in winterse sferen te brengen met deze kaart want als je naar buiten kijkt of gaat is de werkelijkheid toch heel anders.

Groetjes en tot een volgende keer,
Henriëtte

21 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje Henriette.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met die molentjes erbij!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel erg leuk kaartje Henriëtte. Geeft het winterse gevoel heel goed weer.
    Henriëtte mag ik je nu eens een rare vraag stellen aub ?
    Hoe heb jij het klaargespeeld om onderaan je blogpost die kleine foto's te plaatsen ? Dat lukt mij maar niet.

    Veel groetjes van veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart Henriette, en wat een prachtige malletjes!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hollands kaartje met de molentjes, de bedel er bij is ook super.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie de sneeuw en het ijs liever op je kaart Henriëtte.
    Heel mooi gemaakt met leuke malletjes in verwerkt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart Henriëtte :-). Heel erg leuk met de verschillende mallen.
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi je winterkaart met deze leuke nieuwe malletjes.
    groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superleuke kaart hebbje gemaakt Henriette!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie en vrolijke kaart Henriëtte!
    Allemaal leuke details heb je gebruikt.

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op je kaart is het winter, erg leuk tafereel met dat slootje, de molentjes en het blije kindje! Buiten is het nat, nat en nog eens nat, bah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt leuke winterse kaart!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie winterse kaart.Die molens zijn erg leuk.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen

  14. Dat is weer een heel andere stijl kaart als wat ik gewend
    ben van je, maar ik vind hem wel gaaf, enne, het is gewoon
    nog winter, dus kan prima hoor deze kaart ☺

    Fijne avond
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke Hollandse winterse kaart heb je gemaakt Henriëtte!
    Fijne avond en lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou van mij mag de winter ook komen hoor Henriëtte... Heerlijk door de sneeuw slenteren en inderdaad met een sleetje de heuvel af roetsjes...
    Het zijn hele leuke malletjes die je gebruikt hebt voor dit kaartje. Ik heb ze inmiddels ook al gescoord ;-)

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk wintertafereeltje heb je op je kaartje gemaakt, mooi hoor

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met zo'n sfeertje wil je toch sleetje rijden? Superleuke kaart weer Henriëtte, een heel gezellige winterse creatie is het geworden! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jetje, ben begonnen om weer eens langzaam de draad op te pakken en bij mijn bloggers langs te gaan. Wat een mooie winted kaart heb je gefreubeld! Laat die sneeuw en bevroren slootjes met een prachtig zonnetje erbij , natuurlijk, maar komen hoor! Alles beter dat die rotregen ...
    Xxx Antie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi landschap heb je er van gemaakt Henriette!
    Laat dat sneeuw en ijs maar zitten hoor.....van mij hoeft het niet meer zo eigenlijk...
    Maar velen halen er toch wel weer wat inspiratie uit.
    Heel leuk gedaan!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen