Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 5 september 2015

Wild en Dangerous

Vandaag is er weer een nieuwe In the Picture bij Joy!crafts. Dit keer met de nieuwe Wild African serie. Hierdoor is het maken van stoere jongens- en mannenkaarten weer een stukje gemakkelijker geworden.


Ik heb als bijdrage een kaart met een label in een label gemaakt.


Hiervoor heb ik wit kaartkarton, kraft en het nieuwe papierblok Wild African gebruikt in combinatie met Clear stamps Wild African en de snijmal Olifant.


Allereerst heb ik van wit kaartkarton de basiskaart gemaakt met hierop gemat een leuk papiertje uit het papierblok. Daarna heb ik van een ander stukje papier voorop een vakje gemaakt om de label in te stoppen.
Dit vakje heb ik bestempeld en er daarna de tekst en de olifant op geplakt.


Kijk eens hoe leuk de olifant is, er is niet alleen geëmbost zodat het reliëf omhoog komt maar er zitten ook accenten in waarbij het papier naar beneden is gedrukt door de mal (debossen heet dat).


De tekst heb ik rond de letters uitgeknipt en het schildje wat er achter zit heb ik uit het papierblok geknipt.


De tekst die op het label staat komt van een papiertje van het papierblok. Ik heb dit aan de randjes vastgeplakt met dubbelzijdig tape zodat er op de label ook een insteekvak ontstaat.


De zebra's heb ik gestempeld en uitgeknipt. Daarna heb ik ze met 3D kit op het kleinste blauwe labeltje geplakt. De pootjes van de zebra heb ik met gewone lijm vastgezet zodat het labeltje gemakkelijk in het vakje geschoven kan worden.

6002/0477 Cutting, embossing en debossing stencil Olifant
6011/0081 Papierblok Wild African
6410/0369 Clear stamps Wild African
8013/0106 Metallic Cardstock grijs
8089/0203 Kraft
8099/0001 Linnenkarton wit

Ga kijken op het blog van Joy!crafts en laat daar een reactie onder de blogpost achter. Zo maak je kans om weer iets leuks te winnen.

Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

13 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke kaart Henriette.
    Wel leuk de nieuwe Wild African serie, mooi papier.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en stoere kaart! Ik vind de olifant ook zo gaaf erbij, heel mooi gedaan allemaal.

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat heb je weer prachtig gemaakt!
    Liefs, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er geweldig uit en wat apart zo met deze wilde look.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi ontwerp! Leuk dat er een label uitgehaald kan worden, knappe kaart weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldige kaart en zo leuk label in een label!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave serie en wat heb je een gave pocket voor de label kaart gemaakt! Super mooi alles bielkaar Henriët!!!
    Fijn weekend en lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henriëtte,

    Een mooie kaart.Leuk met het label erbij.Prachtige olifant.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en stoer mannenkaartje Henriëtte...leuk die wilde dieren stansjes

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige mannekaart Henriette, hele mooie stempels en een prachtige olifant-stans!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige kaart mooi met die olifant

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf zeg en net wat je zegt, soms heb je veen iets makkelijks nodig om een jongens kaart te maken. EN deze materialen zijn er super voor. Je kaart is dan ook een topperte!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen