Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 31 december 2015

Tutorial bloemen verven

Wist je dat je met de nieuwe aquarel paint van Joy!crafts niet alleen kan schilderen maar dat deze ook gebruikt kan worden om bloemen te bewerken in de kleur die bij je werkstuk past??


Neem hiervoor witte bloemen, in mijn geval roosjes 6370/0061 en 6370/0062.


Breng de aquarelverf aan op heel het roosje aan beide kanten van ieder bloemblaadje. Verdun de verf goed met water. Ga ook gerust nog met een iets natte waterkwast over je roosje zelf heen om de verf goed verdeeld te krijgen.
Het bloemetje wordt wel zacht en slapper, maar dat komt weer goed als het helemaal droog is.


De grote roos heb ik helemaal paars gemaakt (zoals je kan zien is er wel kleurschakering door gebruik van het water).


De kleine roosjes heb ik roze gemaakt.


Om de roosjes snel droog te krijgen heb ik een heattool gebruikt maar aan de lucht laten drogen kan natuurlijk ook.
De roosjes zijn na het drogen weer stevig zodat ze verwerkt kunnen worden.


Het eindresultaat zijn prachtige roosjes, die precies bij de kleuren van je creatie passen.
Vanmiddag komt de blogpost met de hele kaart op mijn blog.

Groetjes en graag tot vanmiddag.
Henriëtte



6 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee Henriette om 2015 mee af te sluiten. Ik denk dat het met distress inkt ook wel gaat.
    Ben benieuwd naar je kaart.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel leuk ideetje voor als je een kleurtje zoekt wat je niet in je voorraad hebt, super. Fijne jaarwisseling en een heel goed gezond en creatief 2016!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed idee Henriette. Ik heb dat een paar maal gedaan met stempelinkt, en dat ging ook redelijk. Ik heb nog volop pergamano inkt en verf, Daar ga ik het ook eens mee proberen. Je kan niet meer dan een paar bloemen verknallen.
    Ben benieuwd naar de hele kaart. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verf ze meestal met copics, maar dit is ook een leuke manier!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk idee Henriëtte om bloemetjes zo in een bijpassende kleur te verven....ga ik zeker ook eens proberen...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super en een heel leuk idee. Moet je alleen wel de goede kleur verf hebben natuurlijk.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen