Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 3 februari 2016

Challenge 62 bij WLVC

Vandaag is het weer tijd voor een nieuwe challenge bij WLVC met deze keer als sponsor De Egel

De opdracht voor deze challenge, die gewoon weer zoals altijd 2 weken loopt, is verzonnen door onze Jacqueline. Zij heeft als thema gekozen: Maak een vintage Winterkaart, een kaart waar het winterse thema duidelijk te zien is. Het is niet de bedoeling dat het een kerstkaart is wat betreft uitstraling.

Dit is mijn kaart voor deze challenge geworden.


Ik ben eerst op zoek gegaan naar een winters plaatje en heb daar het papier en de mallen bij gezocht.


Het woordje winter en de ijskristallen rand passen prima bij het thema. Ook het ribbelkarton heb ik een winterse look gegeven door er gesso op te smeren.


De nostalgische straatlantaarn van MemoryBox heb ik uit glanskarton gesneden, de raampjes van de lantaarn zijn gemaakt met perkamentpapier. Ook op deze lantaarn heb ik gesso gesmeerd.


De slee van Noor!design staat een beetje in de sneeuw en op de slee liggen al een aantal sneeuwballen klaar voor een sneeuwballengevecht.


De strik die boven de bloementoef zit heb ik ook met gesso bewerkt. Voor de bloementoef heb ik bloemen in de kleuren van het papier en het plaatje gekozen. Mooi dat ijsblauw.


De Friese doorlopers zijn van Amy Design. Ik heb ze 2x gesneden om ze beter uit te laten komen.


Wat een heerlijk nostalgisch plaatje van een winter, zoals we 'm dit jaar in ieder geval niet hebben gezien.

De challenge loopt tot 17 februari 18:00 uur. Doe mee en maak kans op de mooie prijs die de sponsor beschikbaar stelt.

Groetjes Henriëtte

9 opmerkingen:

  1. Een prachtige kaart met een mooi winters plaatje en zoveel mooie spulletjes erop. Super gedaan!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige winterse kaart met een schattig plaatje.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Henriette. Leuke challenge. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die is inderdaad prachtig. Heel erg mooi geworden, alles past weer zo mooi bij elkaar.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een plaatje!!!! Henriëtte :-). Ik vind alles zo mooi bij elkaar!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoer en heel sfeervol Henriëtte en de nostalgische straat lantaarn is prachtig!!!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Henriette. Wat een supermooie kaart. Hele mooie materialen. Leuk plaatje en mooi afgewerkt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henriëtte,
    Wat een prachtig sfeertje heel mooi winterkaart !
    Je bloementoef is ook super leuk plaatje heel mooi geheel .
    Groetjes doris

    BeantwoordenVerwijderen