Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 9 april 2016

Gefeliciteerd 50!

Voor Joy!crafts heb ik een vintage kaart gemaakt voor een jarige Abraham met de mooie nieuwe stencils die vorige maand in de winkels zijn verschenen.


De basis voor de kaart is een 10 x 15 kaart van wit linnenkarton die ik gemat heb met papier uit het papierblok Magic Lantern. Ik heb gekozen voor het papier met de grote frames er op zodat het lekker stoer overkomt.
De rand achter het frame heb ik geëmbost met het leuke nieuwe poly besa embossingstencil Achtergrond lijnen waarna ik het, toen het stencil nog op het papier lag, heb beïnkt zodat de mooie lijnen prachtig naar voren komen.


De tekst Gefeliciteerd staat op de Clearstamp sheet Abraham en Sarah 50 jaar waar nog veel meer leuke teksten en zelfs twee poppetjes op staan.


Leuk is ook deze snijmal met het cijfer 50. Ik heb 'm gesneden uit donkerbruin metallic cardstock en gemat met wit metallic cardstock zodat de mal nog beter opvalt tegen de achtergrond.


Ook dit is een tekst van de bovengenoemde clearstamp sheet. Leuk toch en erg origineel.
Het hoekje waar ik 'm ingeschoven heb hoort bij het fotoframe dat ik gebruikt heb.


En nog een foto van de "leeftijden-trap" waarbij ik de mal iets heb beïnkt voordat ik 'm op het papier heb gelegd en gesneden heb. Zo krijgt het gedeboste gedeelte heel subtiel een kleurtje en komt het meer naar voren.
Na het bewerken van de randjes heb ik de "trap" gemat met donkerbruin metallic cardstock wat ik als afwerking altijd wel heel erg mooi vind.


Dit is het plaatje wat ook in het mooie papierblok Magic Lantern te vinden is.
Ik heb het mooie pasfotoframe er op gelegd waarna ik het door de Trouvaille gedraaid heb zodat de pasfoto precies in het frame past.
Kijk eens hoe mooi het pasfotoframe is met de verhoogde en verdiepte elementen en de sierlijke krullen.

Gebruikte materialen:
6002/0484 Cutting, embossing en debossing stencil Pasfotoframe (3st)
6002/0485 Cutting en debossing stencil 50 jaar
6002/0621 Embossing stencil Achtergrond lijnen
6011/0049 Papierblok Magic Lantern
6300/0504 Decorations Jute string
6410/0365 Clearstamps Abraham en Sarah 50 jaar!
6500/0201 Tube 3D kit
6500/0215 Tacky lijm
6500/0217 Lege lijmpennen
8013/0239 Metallic Cardstock linnen Donker bruin
8099/0201 Metallic Cardstock linnen Wit

Leuk dat je weer langs bent geweest en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Leuke kaart met leuke details hoor. Er is veel op te zien. Zo is het niet erg om 50 te worden hihi.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echte stoere mannenkaart met hele gave materialen....TOP.
    Fijne zondag, xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, die leeftijdentrap, had ik nog niet gezien op een kaart.

    BeantwoordenVerwijderen