Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 5 april 2016

Kado-enveloppe voor een tuinliefhebber

Voor Kreatrends heb ik de leuke enveloppe van Dutch Doobadoo gepimpt met de nieuwe Springtime collectie van Precious Marieke.


Allereerst heb ik de enveloppe met de mal getekend op kaartkarton en uitgeknipt. Daarna heb ik het mooie Botanical papierblok van Noor!Design gebruikt om de enveloppe te matten.


Precious Marieke heeft verschillende mooie mallen in de Springtime Collectie zitten waaronder deze boom. Natuurlijk kan je de boom gewoon snijden en embossen en daarna opplakken maar ik wilde er een variant op maken en ben met verschillende kleuren kaartkarton aan de slag gegaan.
De basis is Kraft. Daarna heb ik de bovenkant van de boom, samen met de bladeren nog een keer gesneden uit groen kaartkarton en als laatste de bloemen nog een keertje extra uit wit kaartkarton.
Als je alle lagen dan op elkaar legt en de bloemen nog extra uitknipt krijg je dit effect.


Hetzelfde heb ik ook bij dit leuke vogelhuisje gedaan. Kijk eens hoe de houtnerven leuk in het papier gedrukt worden als je de mal embost.


De Flowery Nesting frames bestaan uit verschillende maten flowers en ook twee cirkels.
Hiermee heb ik bloemen gemaakt en daar de leuke tekst op geplakt die ik verder basic heb gehouden.


Ook de achterkant heb ik versierd en ik heb er voor gekozen om de enveloppe dicht te maken met een strik. Hiervoor heb ik onder het papier aan de voorkant en onder het papier op de flap lint geplakt precies in het midden.
Net als op de voorkant heb ik ook op de achterkant de leuke Wire frame van Amy Design verwerkt voor een nog leuker tuin-effect.


Als laatste nog een foto van de leuke gieter met klompen en schep die ik weer op dezelfde manier heb verwerkt als de boom en het vogelhuisje op de voorkant.

Ik hoop dat ik jullie inspiratie heb gegeven over de mogelijkheden die er zijn met deze leuke mallen.
Bedankt voor jullie aandacht en graag tot de volgende keer.

Groetjes Henriëtte

6 opmerkingen:

  1. Mooi duo...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer een prachtig stukje werk geworden en mooi alles gecombineerd weer.

    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die boom zo! En dat blok is prachtig om te gebruiken. Mooi gedaan hoor!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henriette,
    Super mooie envelope kaart ,heel veel op te zien .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie envelop geworden.Leuke stansen.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen