Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 24 november 2016

Did you smile today?

Vandaag heb ik een kaartje voor je, gemaakt met prachtige nieuwe materialen van Joy!crafts.


De basis is een gewone dubbele kaart van 15 x 15 cm. Deze heb ik gemat met het dubbelzijdige papier Dirty Pastels en daarna heb ik in het midden een doorkijk uitgesneden met de grootste mal van de Endless Background Love.


Bovenaan de kaart heb ik het kleine hart gebruikt wat bij deze mallenset hoort. Ik heb 'm op metallic wit cardstock geplakt waarna ik dit heb geknipt zodat er een klein wit randje om het hart zichtbaar blijft.


De bloemen zijn gemaakt met de nieuwe mallen van Mery: Mery's Flowers Heart. Deze bloemen moet je laagje voor laagje opbouwen. Ik heb er voor gekozen om 2 verschillende kleuren per bloem te gebruiken.


Deze stempel heb ik ingekleurd met de Brushmarkers van Winsor and Newton waarna ik 'm uit heb geknipt en een deel voor het doorkijkje heb geplakt.


Aan de binnenkant van de kaart heb nog een stuk linnenkarton verwerkt. Ik heb hiervoor eerst de prachtige embossing en debossing mal van de set Endless Background Love in het midden van het papier geëmbost en daarna de randen er omheen met Distress Ink bewerkt toen de mal nog op het papier lag. In de hoeken heb ik een leuk ATC stencil gelegd en ben daar met gesso overheen gegaan.


Hier nog even een close-up van het geëmboste en gedeboste gedeelte. Prachtig toch??

Gebruikte materialen:
6002/0263 Cutting en embossing stencil Bille's Flourishes
6002/0644 Cutting, embossing en debossing stencil Endless background Love
6002/0597 Cutting en embossing stencil Mery's flowers Heart
6002/0821 Poly besa ATC Multi sterren/dots
6011/0504 Papierset Dirty Pastels
6020/0004 Plakparels
6030/0005 Brads
6300/0235 Ribbon
6410/0316 Clearstamps Swirls
6410/0416 Clearstamps Ladies
8011/0700 Stamping Colouring paper
8013/0161 Cardstock wit 15 x 30 cm
8089/0203 Kraft
8099/0261 Cardstock linen structure
Brushmarkers Winsor and Newton:
Blender, B318 Cloud Blue, B336 Cadet Bleu, CG2 Cool Grey 2,
G178 Lime Green, M727 Rose Pink, O423 Burnt Sienna
O729 Blush, Y156 Sunflower, Y367 Canary

Leuk dat je langs bent geweest en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi kaartje Henriëtte, de bloemen zijn prachtig. Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dit kaartje Henriëtte...mooie kleurencombinatie met hele leuke details erop...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn weer prachtig de nieuwe materialen van Joy en je hebt er een hele mooie kaart meegemaakt.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen