Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 17 juli 2017

Beterschap

Voor Joy!crafts ben ik dit keer aan de slag gegaan met de leuke scrap-stencils Bee Happy en heb daar deze beterschapskaart mee gemaakt.


Het kaartje wat ik gemaakt heb is 10 x 10 cm, een lief klein maatje waar Joy!crafts ook speciaal cardstock voor heeft. Dus op maat snijden was niet nodig.
De achtergrond heb ik gemaakt met het leuke scrap-stencil, drie kleurtjes inkt en gesso.
Allereerst heb ik het witte kaartkarton met een hele lichte kleur inkt ingesmeerd. Het is dan heel handig om de blending mat te gebruiken zodat je snijmat niet onder de inkt komt.
Na het maken van de achtergrond ben ik met blauwe inkt hier overheen aan de slag gegaan in twee hoeken.
Daarna heb ik het stencil met de kleine honingraatjes gepakt en heb deze gebruikt met gesso in iedere hoek.
Na dat goed te hebben laten drogen ben ik daar nog een keer met inkt overheen gegaan in de hoeken waar nog geen blauw zat maar dan groen.


Op deze foto zijn de eerste twee stappen van het inkten en werken met gesso goed te zien. De gesso ligt bovenop de blauwe inkt.


De tekst is gesneden uit wit cardstock en zonder het inkten van de randjes opgeplakt. Had ik ze wel geïnkt dan was de tekst weggevallen op de kaart, zeker op de foto.
Het strikje heb ik weer gemaakt met de handige strikjesmaker.


De mooie bloem heb ik met dezelfde kleuren inkt bewerkt als ik voor de achtergrond gebruikt heb.
Als je goed kijkt kan je op deze foto het effect zien van de groene inkt die ik het laatst over de gesso gebruikt heb op de achtergrond. Het is zo leuk om de verschillende stencils bij elkaar te gebruiken!


De stempel heb ik ingekleurd met potloden en daarna gesneden met het mooie Basic Joy stencil. Om 'm te matten heb ik gebruik gemaakt van het tekenhulpje. Hiermee maak je heel gemakkelijk een mooi mat-randje om je afdrukje heen. Hier is een link met een filmpje hoe je het tekenhulpje kan gebruiken: https://www.youtube.com/watch?v=Tdub9U5gUrU Echt een hele handige tool!

Gebruikte materialen:
6002/0505 Cutting stencil Basic Joy
6002/0526 Cutting en embossing stencil Flowers of Joy
6002/0828 Scrap-stencil Bee Happy
6002/6001 Cutting stencil Sterkte 
6020/0015 Plakparels
6200/0021 Strikjesmaker
6200/0024 Tekenhulpje
6200/0054 Glue gun
6200/0222 Ink blending tool
6200/0241 Blending mat
6300/0235 Ribbon Check jacquard
6410/0382 Clearstamps Flowers
6500/0023 Foamtape
6500/0201 3D kit
6500/0215 Tacky glue
6500/0217 Lijmpen
8013/0023 Cardstock wit 10 x 20 cm

Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes en een fijne dag,
Henriëtte


2 opmerkingen:

  1. Heel knap gemaakt hoor en leuk zo'n klein kaartje.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henriette,
    Heel mooi kaartje is dit. Ik hou van die blauwtinten. Ook mooi met die gesso. Ik dacht eerst dat het vellum was. En zo' n klein kaartje en dan toch nog zoveel erop krijgen! Dat vind ik knap!
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen