Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 27 juni 2017

Sail away

Wat een prachtige materialen zijn er verschenen van Marianne Design!!
Neem nu de mooie Frilly Square. Hiermee mocht ik aan de slag voor Kreatrends. Ik heb 'm gecombineerd met de leuke zeilboot (op het moment dat deze blogpost online komt zijn wij op zeilvakantie naar de waddeneilanden) en het gave visnet.
Ik moet zeggen, het is weer een feestje om met deze materialen te mogen werken. Ik ben tijdens het maken van deze kaart al helemaal in vakantiestemming gekomen!


De grootste mal heb ik 2x gesneden, los van elkaar. Door de mal op designpapier te leggen en met een potlood de binnenkant na te tekenen en los te knippen heb ik de voorkant van de kaart gemat.
De kleinere mal met de swirls heb ik ook gesneden uit wit kaartkarton en bewerkt met Distress Ink Stormy sky.


Van het leuke visnet heb ik maar een klein stukje gebruikt. Hierin heb ik zeedieren (gemaakt met een oudere mal van Marianne Design) en een takje (wat bij de set hoort) zit gestoken. Heel simpel maar het geeft een leuk effect.


Kijk eens hoe mooi de swirls zijn nadat ze met de inkt zijn bewerkt. Door het met een blauwe kleur te doen lijken het net golven. Zeker dus ook geschikt voor op een mannenkaart.


De voorste zeilboot heb ik opgebouwd uit een onderlaag van grijs kaartkarton waarop de boot uit blauw geplakt is en waar ook de zeilen uit wit  nog eens extra los opgeplakt zijn.
De witte streep op de zijkant van de boot heb ik met een wit schrijvende pen door de embossleuf getekend toen het blauwe papier nog in de mal zat.
Bij de boot van kraft heb ik alleen de zeilen extra opgeplakt.
Zo krijg je toch twee heel verschillende boten.


Om de kaart te laten staan heb ik de grootste mal dus 2x gesneden, los van de eerste want als je de mal een stukje over dubbelgevouwen papier heen zou leggen zou de bovenste rand wegvallen waardoor de voor- en achterkant niet meer aan elkaar blijven zitten.
Door een rillijn bovenaan te maken kan je de bovenkant vastplakken aan de voorkant en toch nog genoeg ruimte over om aan de binnenkant van de kaart een boodschap voor de ontvanger te schrijven.


Heel veel plezier bij het maken van je creaties, ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: