Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 24 februari 2015

Condoleancekaart

Condoleance kaarten blijven kaarten die we, als ik naar mezelf kijk, niet graag maken.
Toch worden deze kaarten zeer gewaardeerd door de ontvangers.
Marieke Design heeft een mooie lijn uitgebracht om condoleance kaarten mee te maken.
Twee mallen uit die lijn heb ik hier op deze kaart gebruikt.


Als basis heb ik voor deze kaart Kraft gekozen van 13,5 x 13,5 cm. Dit heb ik gemat met een stuk wit cardstock van 13 x 13 cm. Van het blauwe cardstock heb ik een stuk van 12,5 x 12,5 gebruikt.


Het kleine hoekje heb ik gemaakt door van de prachtige vierkante Gerti's flowers mal alle 4 de hoekjes af te knippen. Zo krijg je een heel lief klein hoekje voor op je kaart.


Snij de mooie mal van Marieke Design eerst uit kraft en haal die uit de mal.
Leg daarna dezelfde mal in het midden van het stuk blauwe cardstock van 12,5 x 12,5 cm en draai 'm door je machine. Na het verwijderen van de mal plak je het blauwe cardstock met het gat er in op het witte cardstock van 13 x 13 cm.
Lijm daarna de uit kraft gesneden stans in het gat op het witte cardstock vast.
Ik heb hiervoor een lijmpotje gebruikt met een dun tuitje (staat in de materiaallijst onderaan de blogpost).
Daarna pak je de mal, waar het blauwe carstock nog in zit en ga je mozaïken met de gestanste stukjes tussen de kraft mal. Dan krijg je dit effect.
Het is even werk maar staat wel heel erg mooi.


De prachtige collectables van Marianne Design met de orchideeën is ook erg leuk te verwerken op de kaart. Ik heb er voor gekozen om 3d kit onder alle bloemblaadjes te doen zodat de bloem niet plat wordt als na het versturen in een enveloppe.
Ik heb de bloem met 3 kleuren blauwe Distress ink bewerkt met dit als resultaat.


Hier nog even een close-up van de grootste orchidee.


Het kleine beertje van Marieke Design is ook nieuw. Ik heb 'm gesneden uit kraft en op zwart papier geplakt. Daarna heb ik 'm nog geëmbost met de mal in de machine. Zo komen de zwarte kussentjes van de pootjes en het neusje ook een beetje bol te staan.

Natuurlijk vind ik het weer heel gezellig dat je langs bent gekomen.
Groetjes Henriëtte

16 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi Henriëtte. En inderdaad spijtig genoeg hebben we ze nodig, condoleance kaarten. Ik heb er van juli tot en met december voor mijn eigen familie maar liefst 20 moeten maken.
    Hartelijke groetjes, Veerle xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henriëtte,
    een heel mooie kaart, mooie kleuren en prachtig gemaakt met die mallen...
    Je twee vorige herfstkaarten vind ik ook prachtig, ik houd van die mooie herfsttinten en leuke details dat je gebruikt hebt.

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart Henriëtte. Mooi zo met de orchidee erbij en prachtig van kleur. Schattig beertje ook.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Henriette wat heb je dit mooi en sfeervol gedaan. Ik hoop dat het alleen een voorbeeldkaart is en dat je hem niet nodig hebt gehad....
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Henriette, maar ik word er altijd een beetje stil van.
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan, Henriette.
    Mooie kaart voor een verdrietige gelegenheid!

    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en sfeervol condoleance kaartje.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart Henriëtte, je hebt ze nu eenmaal nodig....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb je helemaal gelijk in Henriëtte, niemand maakt ze graag maar áls je ze dan moet maken, dan wil je wel iets moois en stijlvols en dat is jou perfect gelukt! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henriette,
    het is een mooi kaartje geworden, ik maak ze ook niet zo graag, maar ze worden altijd erg gewaardeerd,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een pracht van een condoleance kaartje ... Dit kleurengebruik vind ik ook prachtig ! Jammer genoeg hebben wij ze wel nodig maar ik denk ook dat zo'n prachtig kaartje wel erg gewaardeerd wordt.
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor condelance kaarten vind ik de Orchideën heel geschikt, maar heb er verder niet zoveel mee! Je kaartje is heel stijlvol en de manier waarop je de stans hebt verwerkt is heel mooi!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart, Henriëtte.Soms heb je deze kaarten ook nodig. Mooie stijlvolle bloemen.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een schitterende condoleancekaartje Henriëtte...en ook erg mooie stansjes gebruikt en dan duidelijk uitgelegd hoe je het allemaal gedaan hebt....bedankt ervoor!!!

    morgen komen er veel kaartje met de kleurencombinatie

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henriette, kun jij me uitleggen hoe je dat doet met die blokken met produkten onder aan je bericht, ben daar al zo'n tijd mee bezig maar het lukt me niet, misschien heb je een tip voor me? Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen