Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 4 oktober 2023

Houten boekenleggers met decoupage

Voor wie nog fysieke boeken leest (dus niet op de E-reader want dan heb je er niets aan) zijn boekenleggers heel handig. Craft Emotions heeft ze van hout en wat is er nu leuker dan om een boekenlegger naar eigen smaak te maken.
Ik heb er twee gepimpt en heb nu dus een herfst- en een kerstuitvoering!
 
 
Eerst de herfst. De boekenlegger heb ik dun ingesmeerd met Cadence Colouron Color varnis Light walnut. Dit maakt de kleur van de boekenlegger warmer maar de houtstructuur blijft goed zichtbaar. 
Servet Autumn patern is daar perfect voor omdat daar heel kleine onderdeeltjes op staan die heel gemakkelijk uitgeknipt en dus verwerkt kunnen worden want ja.... een boekenlegger is nou eenmaal niet zo groot.
Onderaan de boekenlegger heb ik nog een soort van mosrand gemaakt met Cadence Moss effect paint waar hele kleine stukjes in zitten zodat het er een beetje mossig uitziet wat wel een leuk detail is.
De tekst is er op gestempeld met watervaste inkt waarna het geheel in de vernis is gezet.
Als laatste nog een kantje met daaromheen een strik van touw en de boekenlegger is klaar voor gebruik.
 
 

De tweede boekenlegger is de kerst-uitvoering, gemaakt met servet Vintage ornaments waar ook allemaal kleine ornamentjes op zitten die perfect op een boekenlegger passen.
Ook hier eerst weer een laagje Cadence Colouron Color varnish.
Het was even passen en meten omdat ik wel heel veel elementjes op de boekenlegger wilde hebben maar het is gelukt zonder echt overvol te worden.
Deze boekenlegger is afgewerkt met nieuwe lintjes en een strikje met een nieuw zilverkleurig draadje uit het assortiment van Craft Emotions.
 
Ik ben benieuwd of ik je heb kunnen inspireren.
Groetjes Henriëtte
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten