Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 5 maart 2016

Pigmentmarkers In the Picture bij Joy!crafts

Vandaag staan de nieuwe Pigmentmarkers van Winsor en Newton In the Picture bij Joy!crafts.


Ook ik ben voor deze In the Picture aan de slag gegaan en heb daar deze kaart mee gemaakt.
Helaas is de kwaliteit van de foto's niet zo heel erg mooi, ik heb ze moeten bewerken omdat ze nogal donker uitgevallen waren en daardoor zijn ze fletser geworden dan ik eigenlijk wilde. Maar het gaat om het idee zullen we maar zeggen.


Als achtergrond heb ik papier uit het Glace Paper blok gebruikt. Ik heb hier en daar verschillende kleuren aangebracht met de pigmentmarkers en ben die toen met een zacht doekje uit gaan vegen. Daardoor meng je ook gelijk kleuren door elkaar heen zodat de kleuren mooi in elkaar overlopen.


Op het stukje handmade papier dat ik op de kaart heb gebruikt heb ik met de nieuwe frame van Mery's en de leeftijd stempels de leeftijd van de jarige gezet. Het nieuwe frame heb ik 2x gestanst en over elkaar heen geplakt zodat er een cirkel ontstaat.


Natuurlijk horen er op een verjaardagskaart ook bloemen bij.


En dan de stempel van Sherri Baldi, ook ingekleurd met de Pigmentmarkers door op een stukje Mica een streepje met de desbetreffende kleur te zetten en met een waterpen de stempel in te kleuren.
Nog wat accentjes met de dunne kant van de marker op sommige plekken en klaar.
Je kan met deze markers dus heel veel kanten op zoals je ziet.

Gebruikte materialen:
6002/0403 Cutting en embossing stencil Basic rond
6002/0444 Cutting stencil Tiny Words
6002/0474 Cutting en embossing stencil Happy Birthday
6002/0484 Cutting en embossing stencil Pasfoto frame
6002/0514 Cutting stencil Mery's frame
6012/0032 Handmade paper
6013/0529 Glace paper
6350/0065 Artificial Flowers
6410/0385 Clearstamps Leeftijd
6410/0901 Clearstamp Sherri Baldi
8013/0161 Cardstock wit
8013/0129 Metallic cardstock Lila
Pigmentmarkers Winsor en Newton nrs:
030 Black, 076 Burnt Umber, 092 Burnt Orange, 117 Portrait Pink, 121 Parchment,
127 Carmin, 164 Colourless Blender, 346 Lemon Yellow, 398 Mauve, 516 Pithalo Blue

Groetjes Henriëtte

5 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart Henriette, leuke stempel en mooi ingekleurd.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke kaart hoor met mooi achtergrondpapier!
    Groetjes van Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kaartje Henriëtte...je moet vaker kleuren☺☺
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi is dit zeg!! Lijkt me erg leuk die pigment markers.
    Zeker als ik dit geheel zie, echt heel erg mooi!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi dit kaartje Henriëtte...wat heb je die achtergrond mooi gemaakt met die pigment markers...
    en ook die leuke digi heel mooi ingekleurd...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen