Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 29 maart 2018

Kerstkaart

Hier is mijn tweede kerstkaart voor deze maand. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in november 2017 al aan de kaart begonnen ben tijdens een gezellige ochtend samen met Nel. Na die ochtend, waarin ik alleen de twee kaartdelen van Dutch Doobadoo geknipt en gemat heb, is de basis op een stapeltje terecht gekomen waar nog meer dingen liggen die nodig afgemaakt moeten worden. Wel had ik de stansjes er alvast bij gezocht dus kon ik, na het snijden daarvan, gelijk beginnen met het afwerken van de kaart.


De basis is dus gemaakt met een mal van Dutch Doobadoo waar ik papier uit papierblokje Winter van Noor!design op gemat heb.
In het midden van de voorkant heb ik een gat gemaakt met basismal ovaal sierlijk van Joy!crafts. Het lijkt een beetje op een wolkje vind ik zelf.
Daarna ben ik de boompjes en de huisjes gaan snijden uit wit metallic cardstock en kraft.


Bovenaan de kaart heb ik onder het strikje nog hele fijne takjes bevestigd. Ik vind het zo net mistletoe.
Zoals je kan zien zit er ruimte tussen het grijze en blauwe gedeelte die met foamtape aan elkaar zijn bevestigd.
Om toch in de kaart te kunnen schrijven heb ik de basis nog een keer extra afgetekend en geknipt. Deze heb ik bovenaan gerild zodat er een vouwrand ontstaat. Het bovenste gedeelte is met lijm op de achterkant geplakt zodat er een dubbele kaart is ontstaan waar in geschreven kan worden en die ook kan blijven staan.


Mooie bloemen en de tekst maken de kaart helemaal af.


Deze kaart komt naast de kerstlabel die ik pas heb laten zien in de map bij de club van Tiets op fb.
Mijn opdracht voor de maand maart is weer af. Op naar nog meer kerstkaarten in april.

Groetjes Henriëtte


12 opmerkingen:

  1. Heel mooi dit kerstkaartje Henriëtte, past precies bij het thema van deze maand bij de 52 WTC
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Rosina, heb 'm er gelijk even bij gezet. Ik vergeet zoiets altijd ;-)

      Verwijderen
  2. Een mooie kaart en zeker goed voor de uitdaging van de kerstbomen zoals Rosina al zei!Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zoals je deze kaart opgebouwd hebt Henriëtte. Mooie kleuren gecombineerd en dat "doorkijkje" vind ik supergaaf. Alles klopt gewoon. Voor mij een toppertje :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is erg prachtig Henriette. Die doorkijkjes zijn altijd favoriet bij mij, maar ..... ik vind zo veel leuk, en de tijd??
    Vooral nu ik met de beentjes (nou ja) omhoog moet. Krijg steeds van Wim op m'n kop, want vanmorgen kon dat ook niet. Ik zie het al, bij die hobbywinkel. Neem ik 3 plaatsen in. hahaha. Zaterdag een fijne dag met h e e l v e e l kaarten. grts leny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart !
    Mooie tinten !

    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie kaart, leuk model ook.Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie kaart met kerstbomen op Henriette, tof uitgewerkt met die diepte!
    Dankjewel voor het meedoen met onze kerstboomchallenge!
    Nancy DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kaart Henriette, wat mooi uitgewerkt met die boompjes en het dorpje op de achtergrond. Heel leuk dat je mee doet met de challenge van 52 WTC. groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Henriette,

    Wat maakte je een leuke kerstbomenkaart... Top!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kerstkaart Heriëtte! Top!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen