Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 13 juni 2022

Stempelkaarten

Het heeft weer even geduurd maar er zijn weer nieuwe producten van Joy!crafts waar ik ter inspiratie mee mocht werken.
Het zijn mooie clearstamps van zonnebloemen en kruiden met daarbij een prachtig achtergrond polybesa met bladmotief.
De artikelnrs. staan op de folderfoto onderaan de blogpost.
 

 Met de silhouette stempels van de kruiden heb ik een Sterkte kaart gemaakt.
Als eerste zijn met maskingtape de randen van het 10 x 10 kaartje vastgeplakt aan de ondergrond maar dan zo dat er een wit randje overblijft als het tape weer weggehaald wordt.
Daarna ben ik het kaartje gaan bewerken met grijze memento en een dauber.
Toen dat klaar was is het polybesa zo gesitueerd en afgeplakt dat ik een smalle strook in het midden van de kaart overhield die ik met paarse memento inkt heb bewerkt.
De stempel is iets ruimer uitgeknipt en met foamblokjes op de kaart geplakt.
Zo krijg je op een niet al te ingewikkelde manier een mooi rustig kaartje.

De volgende kaart is veel kleurrijker.
 

Deze keer heb ik de achtergrond met verschillende kleuren memento gemaakt met hetzelfde polybesa stencil als het Sterkte kaartje.
Door de kleuren goed sterk te maken bij het gebruik van de polybesa kan je, als deze verwijderd is, nog heel licht met dezelfde kleuren over het papier heen gaan zodat de kleurtinten gelijk blijven maar de afdruk van de polybesa er wel goed uitspringt.
De zonnebloemen zijn op kleur gebracht met memento en een kwastje, eigenlijk geverfd dus, en daarna uitgeknipt maar dan zo dat er nog een wit randje om de stempelafdruk over blijft.
Daarna zijn ze met foamblokjes op de achtergrond geplakt.
 
 
Alhoewel stempelkaarten eigenlijk niet de kaarten zijn die ik normaal maak ga ik het inkleuren en verwerken van stempels toch wel steeds leuker vinden.


Hier nog even de A5 online folder met alle artikelnrs. waar ik het over had.
Toch wel een beetje trots dat mijn kaarten daarop mogen staan.

Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten