Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 27 maart 2024

Theedoos met Pauw

Vandaag heb ik een theedoos die ik je wil laten zien. Ik heb 'm gepimpt met een heel gaaf nieuw servet met daarop in Delfs blauw een pauw.

 
Craft Emotions heeft verschillende maten theedozen in het assortiment. Deze heeft 9 vakken waar je dus heerlijk veel soorten thee in kan presenteren.

 
De buitenkant van de doos is eerst wit helemaal geverfd en ook de binnenkant van het deksel heb ik met witte acrylverf beschilderd.
Daarna is het puzzelen met het servet begonnen.
Op de servet zit een pauw op een prachtige tak maar die stopt onderaan het servet. Als ik 'm op de doos leg vind ik dat niet mooi en dus heb ik nog een klein takje aan de onderkant toegevoegd. Dit kon precies zo dat, als je niet weet waar ik dat heb gedaan, je er niets van ziet.
Hierna is de doos bewerkt met een Mask stencil en twee kleuren Versa Magic inkt.
Hierop is met VersaMark inkt een achtergrond tekststempel er hier en daar opgestempeld.
Toen dat droog was ben ik aan de slag gegaan met de Mask Bakstenen muur in combinatie met Sneeuwpasta Glitter snow.
Toen ook dat droog was zijn er nog twee lagen vernis overheen gegaan om alles mooi te houden.
 

Ook op de binnenkant van het deksel zit de prachtige pauw. Hier zijn nog enkele takjes aan de zijkanten toegevoegd waardoor de binnenkant er net weer anders uitziet.
Ook dit is afgelakt met vernis en klaar om gebruikt te worden.

Gebruikte materialen:
111331/6895 Servet Delfs blauw Pauw
118038/0418 Sneeuwpasta Glitter snow
118101/0002 Multi coat 
130501/5021 Clearstamps Achtergrond tekst
185070/1248 Mask stencil - ruit scallop A5
185070/1295 Mask stencil Bakstenen muur
301210/6490 Cadence Acrylic paint Warm white
301580/4120 Cadence Aquastone varnish 
811720/0109 Houten theekist 9-vaks
VersaMagic inkt: Night sky en Aspen mist
VersaMark inkt: London fog

Leuk dat je langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten