Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 13 augustus 2024

Season's greetings

Ook mijn 2e kerstkaart is klaar. Dit keer ben ik aan het experimenteren geweest met de hotfoil mallen in combinatie met hotfoil. Aangezien ik geen hotfoil apparaat heb was het even uitzoeken wat ik ermee kon maar ik moet zeggen, het is heel leuk om mee te werken.

 
Het blauwe papier is met de hotfoil mal Christmas geëmbost. Dit kan met iedere machine, ik heb de trouvaille hiervoor gebruikt. 
Na het embossen zijn de ijskristallen voorzichtig bewerkt met witte inkt en daar overheen heb ik bij veel ijskristallen met mijn vinger nog een beetje zilveren wax gezet.
Op zich al heel mooi maar omdat ik ook de hotfoil wilde gebruiken heb ik piepkleine druppeltjes op sommige ijskristallen gezet, die voorzichtig met mijn vinger uitgewreven en een stukje hotfoil erop geduwd. Na het weghalen blijft er dan  een klein beetje zitten wat een prachtig effect geeft.
De kaars is een oudere maar nog steeds een hele leuke snijmal.
 
 

Op deze foto kan je het beter zien.
Ook heb ik een stukje wit kaartkarton ingespoten met lijmspray, hotfoil er goed overheen gewreven.
Na het verwijderen blijft er dan glimmend papier achter waar ik de takjes uit gesneden heb.
Op de sterren zit de white pearl hotfoil, dat zie je op de foto eigenlijk niet maar geeft wel een mooie glans.
De tekst is geëmbost en bewerkt met zilver wax en een dauber. Omdat de letters dieper liggen blijven die wit.


De gebruikte materialen op deze kaart zijn:
115633/0199 Snijmal Burning candle 3D
115633/0296 Snijmal takjes
115633/1102 Snijmal Magestic round
115633/4004 Snijmal Pins trio 2
117018/1010 Hotfoil embosmal Christmas Essentials StudioLight
117018/1017 Hotfoil embosmal Wordz CreativeCraftlab
119576/9721 Stencil Adhesive spray Cadence
301290/6131 Dora Wax zilver Cadence
802200/0005 Hotfoil Rose StudioLight
802200/0011 Hotfoil White pearl CreativeCraftlab
 
Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten