Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 5 augustus 2024

Vouwboekje Old Marina

Het model van dit boekje stond al langere tijd op mijn to-do lijstje om te maken. Toen ik vorige week weer zo'n boekje voorbij zag komen op facebook ben ik er meteen aan begonnen want wat kan je er veel prachtig papier en leuke plaatjes in kwijt.

 
De basis is een scrapvel van 30 x 30 cm wat ik horizontaal en verticaal gerild heb op 15 cm.
Om de binnenste bladzijden er mooi in te vouwen heb ik van de bovenste vierkanten (als je de kaart helemaal opengeklapt hebt) 2 mm afgesneden zodat er iets meer ruimte ontstaat.
Mocht je niet snappen wat ik bedoel, als je de foto van de opengevouwen kaart ziet kan je het zien.
Het boekje is dichtgeknoopt met Jute lint.
 

Als de knoop open is gemaakt zie je de voorkant helemaal.
Het plaatje met het anker zit op snijmal Deckle rectangle. Beide figuren, de enveloppe, bloemen, blaadjes en de sleutel komen allemaal uit het Pop-Up paperpad.

 
Als je het boekje openmaakt zie je weer twee andere papiertjes uit Paperpad 15,2 x 15,2 dan die van de voorkant van het boekje.
d

Op de linker pagina zit achter het plaatje met de typemachine een ander kaartje gestoken met daarop twee hartjes gestempeld. Ook een miniplaatje van een kapitein en een ticket zitten hierop vastgeplakt.

 
Aan de rechterkant heb een losse tag achter de mooie rand geschoven.
Aangezien ik zoveel mogelijk moois in het boekje wilde verwerken ook op deze pagina weer veel uitgeknipte plaatjes uit het Pop-Up paperpad.
 

Maak je het boekje verder open, door de pagina's op de vorige foto naar boven te klappen dan komen daar ook weer 4 verschillende pagina's tevoorschijn. waar ook weer van alles op te zien is.
 
De stoere kapitein op de grote tag heeft op de uitgeknipte Banner de naam van de papierlijn staan. Deze is te vinden onderaan het scrappapier en heb ik zo uitgeknipt dat hij net paste.
Achter de grote tag zitten twee kleine geschoven.
 

Deze pagina heeft een raamwerk gekregen door twee Deckle rectangles snijmallen zo op het papier met golven neer te leggen dat er een dun kader ontstaat.
Hierin zijn weer andere uitgeknipte plaatjes geplakt.

 
Nog een pagina met een prachtig plaatje van een luchtballon met in de hoeken mooie swirls en afgewerkt met bloemen en een zandloper.


Door het raam kijk je naar de rustige zee en als je het raam opendoet.....

 
.... zie je een zeilboot rustig varen.
 

Ook de achterkant heeft een mooi plaatje gekregen.
Als je goed kijkt kan je zien dat het jute lint onder het papier doorloopt en waardoor het aan de voorkant dichtgeknoopt kan worden.

De gebruikte materialen van CraftEmotions zijn:
115633/0963 Big Nesting die Deckle rectangles
117072/0136 ScrapBoys Old Marina Scrappapier 30,5 x 30,5
117072/0137 ScrapBoys Old Marina Paperpad 15,2 x 15,2
117072/0138 ScrapBoys Old Marina Paperpad 20,3 x 20,3
117072/0139 ScrapBoys Old Marina Pop-Up paperpad
130501/5062 Clearstamps Tekst Er had Ja gesagt DE
540825/1072 Lint jute naturel 

Ik vond het heel leuk om dit vouwboekje te maken en hoop dat ik je heb kunnen inspireren om met dit prachtige papier aan de slag te gaan.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: