Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 4 mei 2018

De herinnering blijft

Condoleance kaarten vind ik niet echt leuk om te maken maar helaas hebben we ze soms nodig.
Vroeger zag je alleen maar witte kaarten met een zwart randje er omheen, tegenwoordig is dat gelukkig uitgebreid met meer kleuren en dessins. Papierset Condoleance bestaat uit prachtig papier waar hele mooie, serene kaarten mee gemaakt kunnen worden.


Op facebook kwam ik een leuk kaartmodel tegen, de Impossible Card.  Ik heb op YouTube opgezocht hoe je zo'n soort kaart maakt en ben er mee aan de slag gegaan.
De basis is een stuk cardstock van 15 x 15 zodat de kaart gewoon in een vierkante enveloppe past.
Met het leuke nieuwe snij- en embossing stencil Girl with dandelion (paardebloem) en de Mix & match stencil Borders is de kaart afgewerkt zonder dat het een "drukke" kaart is geworden.


De Mix and match borderstencil is net zo breed als de kaart zelf maar kan ook kleiner gemaakt worden door de rand vlak onder een boogje af te snijden.


Het meisje heb ik uit zwart linnenkarton gesneden en iets opgeschuurd met het sanding bloczodat de plooien in de rok zichtbaar worden.


De vlinder heb ik op grijs papier uit papierset Condoleance gestempeld en uitgeknipt.


Gelukkig heb ik de kaart niet nodig en alleen maar als voorbeeld gemaakt.

Gebruikte materialen:
6002/1059 Cutting en embossing stencil Girl with dandelion
6002/1063 Cutting stencil Mix and match Borders
6002/6106 Cutting stencil Hexagon
6011/0542 Papierset Condoleance
6200/0001 Sanding bloc
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6200/0222 Ink blending tool
6410/0463 Clearstamps Sterkte
6410/0467 Clearstamps Condoleance
6500/0215 Tacky glue
8013/0101 Metallic cardstock wit
8099/0221 Metallic cardstock linnen wit
8099/0251 Papierset linnen zwart

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje. Ze zijn zeker niet de makkelijkste om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit ontzettend mooi en toch heel erg sfeervol en sereen.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi en ontroerend voor deze moeilijke kaarten. goede ideëen. En inderdaad een leuk model, staat ook nog op mijn verlanglijstjes om dit eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen