Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 1 mei 2018

Speciaal voor je verjaardag...

Voor de blogpost van vandaag heb ik een box-card gemaakt met allemaal materialen die verkrijgbaar zijn bij Kreatrends.
Onderaan het blogbericht staan de verschillende artikelen gelinkt naar de webwinkel.


De basis van de box-card is gemaakt met de prachtige snijmal van Marianne Design. De basis moet 2x gesneden worden waarna 1 zijkant nog een extra rillijn nodig heeft.
Nadat het doosje in elkaar is gezet heb ik het beplakt met mooi papier.


De tekst komt van de nieuwe stempelsheet van Marianne Design. Hier staan nog veel meer leuke teksten op. Deze tekst paste precies op de al oudere perkamentrol mal.
Ik heb de tekst gestempeld met de stempelhulp van Nellie Snellen. Zo handig want om eerlijk te zijn lukte de stempel niet in één keer en zo kon ik net zo lang doorgaan tot de tekst goed afgedrukt was.
De etagére is ook al ouder maar ik vind 'm nog steeds zo leuk! Ik heb er verschillende koekjes op gelegd.
De ballon hoort bij de snijmal van het doosje, net zoals het gekrulde randje. Ik heb achter het gekrulde randje een stukje mica geplakt zodat het goed stevig overeind blijft en dat is wel nodig want deze kaart gaat binnenkort mee naar de beurs in Groningen.


Ook de theepot en het kopje zijn van vorig jaar maar nog steeds heel erg mooi en leuk om te gebruiken.


De bloemen die bij de box-card mal zitten heb ik gesneden uit flowerfoam wat Hennie in heel veel kleuren in de webwinkel heeft staan. Ik heb de bloemen nog wat extra kleur gegeven met Memento inkt en in het hart van de bloem heb ik nog stampertjes gestoken. Ook die heeft Hennie in meerdere kleuren.
De blaadjes zijn gesneden uit papier en ook geïnkt met Memento. Kijk eens hoe leuk ze zijn!


Om het doosje nog wat meer aan te kleden heb ik aan beide zijkanten nog een enkele bloem van flowerfoam gezet.


Hebben jullie ook al eens zo'n leuk doosje gemaakt? Het leuke aan dit doosje is dat je 'm plat in een enveloppe kan versturen omdat er geen onderkant in het doosje zit. Handig toch?

Leuk dat je langs bent geweest en graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige creatie heb je ervan gemaakt. Lekker koekje bij de thee, dat zal wel smaken.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi deze boxcard. Veel te zien en alles past bij elkaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie boxkaart, met zoveel materialen die samen passen. leuk om naar te kijken. goed blog met uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen