Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 19 augustus 2021

Vintage kaart

Ik vind het heerlijk om vintage kaarten te maken en vandaag heb ik er eentje gemaakt met allemaal mooie materialen van Joy!crafts.


De basis is een tekenmal van Dutch Doobadoo. Hierop heb ik het prachtige rozenpapier Flower Symphony geplakt.


Op de voorkant zit het leuk envelopje met daarin twee kaartjes waarvan er nu nog maar eentje gestempeld is. De tweede stempel ik pas als ik weet wat voor bestemming de kaart gaat krijgen.
Om het envelopje dicht te maken aan de onderkant heb ik een vlinder uit het dessinpapier geknipt en erop geplakt.
Achter het envelopje zit onbewerkte mulberry en onderaan nog 2 roosjes.

Als je de kaart open maakt zie je nog meer uitgeknipte vlinders, zowel aan de linker- als aan de rechterkant van de kaart. Links verder alleen nog de prachtige randmal Border Angel en rechts de grote ronde snijmal Angel met middenin een lief ouder plaatje uit mijn plaatjesmap.


 Hier kan je het plaatje nog een beetje beter zien, een lief meisje op de fiets.

Ik vind het heerlijk om vintage kaarten te maken. Heb jij ook een voorkeur voor maken van een bepaald soort kaart?

Gebruikte materialen:
Joy!crafts:
6002/1599 Cutting en embos stencil Angel
6002/1604 Cutting en embos stencil Border Angel
6002/1606 Cutting en embos stencil Envelop
6011/0550 Papierset Flower symphony
6370/0077 Roosjes
6410/0538 Clearstamps Liefdesbrief
8010/0001 Mulberry onbewerkt
Dutch Doobadoo:
470.713.684 Card Ticket A5

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Prachtig vintage kaartje gemaakt met deze leuke ticketstans Henriëtte...hele mooie accentjes er allemaal op...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vintage kaart. Mooie mal heb je rond het plaatje gebruikt. Leuk, dat je ook wat vlinders uit hetzelfde papier van de binnenkant, bij het plaatje hebt geplakt.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen