Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 14 juli 2022

Een enveloppe-kaart

Vandaag weer een blogpost voor Kreatrends.
Hennie wilde nog graag iets zien met de mooie Journal Essential van Studio light ter inspiratie.
Naast een journal kan je er namelijk nog veel meer moois mee maken.
Ik heb voor de blogpost van vandaag een envelopje met daarin een kaartje met de prachtige mal gemaakt.


Doordat de mal gemaakt is om een boekje te maken moest ik wel even spelen met de grote basismal.
Deze heeft twee rillijnen (omdat je dan een stuk krijgt waar je bladzijdes in kan verwerken) maar ik had er maar 1 nodig.
Daarom heb ik de plaat van mijn snijmachine net tot over de eerste rillijn gelegd zodat, als de sandwich door de machine gaat, ik het gedeelte met de flap niet kan snijden.
Daarna heb ik de snijmal zo verschoven dat de 2e rillijn op de al eerder uitgesneden rillijn valt met de plaat weer zo dat deze alleen over het kleinste gedeelte valt (wel lastig uitleggen hoor, ik hoop dat je het snapt). Door het zo te doen verkort je dus eigenlijk de snijmal een stukje. Het grote rechte gedeelte is dubbelgevouwen (net niet middendoor zoals je op de volgende foto kan zien) en aan de zijkanten vastgeplakt met dubbelzijdig tape zodat er een insteekvak ontstaat.
 

De delen van de leuke riem zijn verlengd op dezelfde manier.

 
Het insteekkaartje is versierd met de hexagon die bij de snijset zit. Door alle stukjes die eruit vallen een kleur te geven van het designpapier waar deze opgeplakt zit is het een vrolijk geheel geworden.
Ook het gedeelte waarmee je de kaart gemakkelijk in en uit het insteekvak kan halen zit bij de snijmallen set.


Geen boekje maar een envelopje.... ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen inspireren.
Ik ga aan de slag om er nog meer moois mee te maken want ik heb nog niet alle snijmallen gebruikt die bij de journal-essentials zitten.
Kom je weer kijken als ook die creatie af is?
 
Leuk dat je langs bent geweest, graag weer tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte
 

1 opmerking: