Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 15 juli 2023

Leuk ovaal kistje met decoupage

Craft Emotions heeft ook hele leuke houten doosjes, kistjes en andere items in het assortiment. 
Hoog tijd om er daar weer eentje van te pimpen met servetten en dit is 'm geworden.....


Het kistje heet Paulownia en heeft het leuke formaat van: 19 x 10,6 x 10,9 cm.

Voordat de servetten erop verwerkt gaan worden heb ik eerst het doosje met Cadence acryl verf Pastel Green zachtgroen gemaakt.
Hiervoor heb ik de sluiting en scharniertjes er vanaf gehaald zodat ik die niet per ongeluk mee kon verven.

Toen de verf droog was heb ik de scharniertjes en het slotje weer op het kistje bevestigd zodat ik het uitmeten waar de bloemen moesten komen gemakkelijker zou gaan.
Allereerst is de onderkant "beplakt" met het prachtige servet Madeliefjes. Omdat er een paar bloemen doorsteken naar het deksel was het handig dat het kistje dicht zat tijdens het plakken met multicoat. Het deksel is heel voorzichtig losgesneden toen de multicoat uitgehard was door met een mesje een aantal keren over de bloemen heen te gaan. Alle randjes zijn daarna met een schuurpapiertje voorzichtig glad gemaakt. Op deze manier scheurt het servet niet en krijg je een mooie afwerking.


Ook op de achterkant gaan de madeliefjes verder.
De vlinders zijn uit een ander servet geknipt en hier en daar boven de bloemen geplakt.

De binnenkant heb ik met witte Cadence verf geschilderd. Aangezien ik overal de houtnerf er toch wel doorheen wilde zien (vind ik persoonlijk mooi) heb ik de verf iets aangelengd met water.
Ook aan de binnenkant van het deksel heb ik een paar madeliefjes en vlinders gezet.
Voor het hele doosje heb ik 1 servet Madeliefjes gebruikt en ongeveer 1/4 servet vlinders. 


Als laatste heb ik met dubbelzijdig tape het kant op het doosje vastgezet. Om dat aan de bovenkant netjes achter het slotje te laten lopen is het slotje weer een klein beetje los gedraaid.

Wat er in het kistje gaat komen??? Ik weet het nog niet. Als jij wel een leuk idee hebt.... laat het gerust weten in een reactie! 
Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes,
Henriëtte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten