Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 4 september 2023

Boekdoosje Kerst

Aangezien er superleuke nieuwe Kerst-servetten bij Craft Emotions in het assortiment zijn gekomen heb ik dit houten boekdoosje gepimpt.

 
Toen ik dit doosje zag wist ik gelijk welk servet hier op moest komen. Die met de Notenkrakers!
Het boekdoosje is weer eerst in de Colouron Color varnis gezet, daarna licht opgeschuurd waarna de afbeeldingen van het servet er op konden.

 
De plaatjes zijn dit keer niet uit het servet gescheurd maar geknipt omdat ik dat op dit doosje het mooist vond. 
Het is namelijk zo dat als je een heel dun laagje Multi coat aanbrengt het wit in de plaatjes mooier blijft. Als je dan aan de randen het wit weg moet werken is het een lastig werkje omdat je daarvoor meer multi coat moet gebruiken wat je ook weer mooi weg moet laten vloeien om geen dikke bobbels naast je afbeelding te krijgen. Netjes uitknippen maakt dat makkelijker.
Als de 2 lagen Multi coat die over de afbeeldingen zitten droog zijn is het tijd om de sterren er op te tamponeren met Finger wax White gold en het maskstencil Sterren 2. 
Dit heb ik gedaan met een stukje van een keukensponsje.
 

Ook op deze kant van het boek heb ik sterren gezet.


Omdat een echt boek soms goudsnede heeft op de bladzijden en dit een kerstboek is wat wel blingbling mag hebben heb ik over de Yellow Colouron Color varnis ook een laagje van dezelfde Finger wax gezet.
 

Op deze foto zie je dat beter. De gele Colouron onder de finger wax geeft echt een prachtig effect.

Verder zijn alle randen van het boek nog bewerkt met Cadence Dora Glass Antique gold. Ook dit heb ik met een klein sponsje gedaan op dezelfde manier als je bij het kaarten maken distress ink op de randjes van je kaarten aanbrengt. 

Ik vond het weer leuk om jullie te mogen inspireren met het maken van dit boekdoosje. Echt een item om in huis te hebben en je waxinelichtjes in te bewaren.
 
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten