Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 11 september 2023

Enveloppe voor cadeaukaart met Duitse teksten

Vandaag heb ik eens geen kaart om te laten zien maar eigenlijk ook weer wel. Hoe zit dat dan???
Deze kadokaart enveloppe heb ik gemaakt met een hele leuke polybesa stencil van Joy!crafts die voor winkeliers te bestellen is bij Craft Emotions. Misschien heb je 'm al eens eerder voorbij zien komen want hij is niet nieuw maar zeker heel leuk om nog eens onder de aandacht te brengen.

 
Zoals gezegd maak je deze enveloppe met een polybesa tekenstencil. Daarna is hij gemat met vrolijk papier uit een papierset So Sweet van Craft Emotions.
Zoals je kan zien heb ik ook garen om de bovenkant gewikkeld en heb dit vastgezet met een klein hartje. Deze is gestempeld en uitgeknipt en is te vinden in clearstamps Bille's Christmas tree.
Het envelopje blijft dicht zitten met behulp van een zelfklevende Micro snelsluiter.
 

Op deze foto zie je dat beter. De Micro snelsluiter bestaat uit 2 delen net als klitteband. 
Als je 'm eerst op de overslag plakt, daarna de tweede plakstrip eraf haalt en dan de enveloppe dicht doet zit hij op de juiste plek op de enveloppe.
Om goed te sluiten moet je 'm stevig op elkaar drukken zodat je een klein soort van klikje hoort. Het is dus net anders dan bij klitteband wat met zacht op elkaar zetten al dicht zit.

 
Binnenin de enveloppe is plek voor een cadeaukaart die je kan kopen of je tekent er eentje om en maakt er zelf eentje. Dit laatste heb ik gedaan waarna ik het kaartje heb voorzien van Duitse teksten uit 2 verschillende nieuwe stempelsets van Sybille Engbers.
En kijk eens wat ik nog meer heb gebruikt..... Piepkleine labeltjes waar ik hartjes op heb gestempeld. Zijn ze niet schattig?? Ze zijn vastgemaakt met handige tisshuetape rondjes die een tabje hebben om de achterkant er gemakkelijk vanaf te halen.
 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze Cadeaukaart-enveloppe.
Ik kan me voorstellen dat je misschien weinig met Duitse teksten hebt maar er zijn genoeg teksten die ook heel goed op zo'n klein kaartje passen en die je wel aanspreken.
 
Leuk dat je langs bent geweest, fijne dag vandaag.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten