Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 1 september 2023

Houten dienblad met Kerst decoupage

Wat is decoupage toch leuk om te doen!
Voor deze blogpost heb ik een houten dienblad gepimpt.

 
Dit heb ik gedaan met twee servetten, multi coat, acrylverf en vernis voor de binnenkant en de nieuwe Cadence Colouron Color varnish voor de zijkanten.

 
Allereerst heb ik de zijkanten van het dienblad goed in de Colouron Color varnish gezet en hiervoor heb ik de Dark brown uitgekozen. Door eerst de zijkanten te doen heb je minder kans dat je op het eind net over je bewerkte binnenkant knoeit met de donkere kleur.
Nadat de zijkanten goed droog waren ben ik begonnen de binnenkant met de Warm white acrylverf te beschilderen waarna ik de uitgekozen gedeeltes van de twee servetten die ik gebruikt heb (hert en pine cones) op de gewenste plekken heb gelegd. Het was even schuiven met de kleine takjes en dennenappels maar uiteindelijk is alles vastgezet met Multi coat. 
Als laatste heb ik nieuwe Aquastone vernis van Cadence aangebracht (deze is dikker dan de vernis die ik tot nu toe gebruikt heb en heel fijn om aan te brengen) en het dienblad was klaar voor gebruik.
Zeg nou zelf..... toch veel mooier dan een kaal houten dienblad?! 


Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten