Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 27 februari 2018

Hello baby, sweet dreams

Wat is de nieuwe babylijn van Joy!crafts leuk! Prachtige snijmallen en heel leuk papier. Zo leuk om mee aan de slag te gaan.


Ik heb er voor gekozen om met deze leuke materialen een easelkaart te maken. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van het basisstencil Circle. Met de leuke Circle border van Mery's heb ik in het midden van het design papier een leuke rand gemaakt door het brede stencil op de cirkel te leggen en met een marge aan de zijkanten uit te snijden.
Aan de boven- en onderkant van de grote cirkel heb ik een andere circle rand uit de set gebruikt.
Op het liggende gedeelte van de kaart zit de 3e rand die deze set rijk is. Hier heb ik een insteekvak voor twee labeltjes mee gemaakt.


De ooievaar heb ik iets 3D opgewerkt door de vleugels uit zwart kaartkarton te snijden. De baby is extra gesneden uit wit kaartkarton, op kleur gebracht met inkt en achter de witte draagdoek geplakt waarbij ik natuurlijk eerst het gezichtje er af had geknipt.


Ook bij de tekst heb ik de beer en de sokjes met inkt bewerkt, afgeknipt en op daarna op een witte stans geplakt. Zo blijft wit wat wit moet zijn.


Tussen de randjes met cirkels heb ik twee hele kleine kraft labeltjes gestopt waar ik leuke teksten op gestempeld heb.


De teksten van de labeltjes zijn gestempeld met teksten van Clearstamps Baby. Een al oudere sheet met leuke beertjes en lieve kleine teksten.


Ik vond het weer heel leuk om met deze materialen aan de slag te mogen om je te inspireren.

Gebruikte materialen:
6002/0996 Cutting stencil Mery's circle border
6002/1015 Cutting, embos en debos stencil Stork with baby
6002/1038 Cutting en embossing stencil Baby with teddy
6002/6104 Cutting stencil Circle
6011/0552 Papierset Little baby
6013/0330 Knipvellen baby
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6200/0054 Glue gun
6200/0226 Mini ink blending tool
6300/0336 Forest friend collection
6370/0077 Artificial flowers
6410/0321 Clearstamps baby
6500/0012 Foampads
6500/0121 Tacky tape 3mm
6500/0215 Tacky glue
8089/0261 Kraft tag 20 x 30 mm
8099/0261 Cardstock linnen wit

Groetjes en tot de volgende keer,
Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. wat is dit weer een leuke creatie,easelkaarten blijven leuk en je kan er iets meer op kwijt.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb me de belletjes stans ook dit weekend aangeschaft... hopelijk binnenkort tijd en inspiratie om ze te gebruiken.
    heel erg mooi kaartje is het zo geworden,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie babykaart heb je gemaakt Henriette. Ik loop achtermet reageren. Maar kom weer bij. tWas vandaag alles blauw/mint dat voorbij kwam. Maar jouw kaart is niet voor hetKKT. groetjes leny

    BeantwoordenVerwijderen