Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 30 oktober 2018

Woorden van troost

Voor de blogpost van vandaag heb ik voor Kreatrends een condoleance kaart gemaakt.
Het zijn meestal niet de kaarten die we graag maken maar we hebben ze soms nodig.


Als basis heb ik een witte kaart genomen van 13,5 x 13,5 cm. Daar bovenop zit zwart cardstock van 13 x 13 cm met daar weer bovenop een stuk wit cardstock van 12,5 x 12,5. Deze bovenste laag heb ik bewerkt met distress ink Dusty Concord. Ik ben met cirkelachtige bewegingen vanuit de linker benedenhoek naar rechtsboven gegaan. Daardoor krijg je een mooi kleurverloop.


Deze prachtige vlinderhoek heb ik uit zwart cardstock gesneden. Door een gedeelte uit wit en grijs te snijden kan je de bloemen en de vlinder met kleur inleggen. Hiervoor moet je wel heel voorzichtig te werk gaan want de kleine delen (zoals bij de bloemen) schieten heel gemakkelijk weg.
Maar als het af is is het resultaat heel erg mooi.


Omdat ik nog geen bijpassend knipvel bij de mooie vlinderhoek had ben ik in mijn knipvellenmappen gedoken en heb een oud knipvel van Marianne Design gevonden wat prachtig bij de vlinderhoek past.
Als je in de webwinkel gaat kijken vindt je van Amy Design knipvellen uit de serie Words of Sympathy, die horen eigenlijk bij die mooie vlinderhoek.


Deze kaart is vanaf donderdag te zien op de Kreadoe bij stand 07.H041 (hal 7). Vrijdag en zaterdag ben ik zelf ook aanwezig bij de kraam. Ga ik jullie daar zien? Ik hoop het wel.

Leuk dat je langs bent gekomen, hopelijk heb ik  je kunnen inspireren.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: