Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 2 juli 2021

Een Shadow Box

Wat is het een tijd geleden dat ik aan de knutsel ben geweest. Vanaf half maart zat alles in dozen i.v.m. de komende verhuizing. Er moest veel verbouwd worden in het nieuwe huis (en we zijn nog lang niet klaar) maar de verhuizing is een feit en vorige week heb ik dan eindelijk mijn nieuwe hobbykamer in kunnen richten en ontving ik ook weer een nieuw DT-pakket van Joy!crafts waar ik heerlijk mee aan de slag ben gegaan.
Voor deze eerste creatie na lange tijd ben ik aan de slag gegaan met een aantal nieuwe producten waaronder deze shadowbox van kraft waarvan er 3 in één verpakking zitten. Ik heb de kleinste van de 3 genomen en heb 'm bewerkt met het oudere, maar zeker niet minder mooie, designpapier Wild flowers.
De shadow box kan je in elkaar zetten zonder lijm te gebruiken en is goed stevig.

 
Het designpapier in de shadow box is op maat gemaakt met de nieuwe meetmat transparant. Dit is een mat met allemaal gaatjes op vaste afstanden. Door deze op papier te leggen, puntjes te zetten door de mat heen en daarna van punt tot punt te snijden kan je perfect de juiste maat papier maken om je kaart, of in dit geval de shadow box, te matten.
De tekst is gestempeld op het mooie frame Milana en de duiven vliegen in het rond. Echt een zomers plaatje.
 

Eigenlijk bloeien narcissen helemaal niet in de zomer maar op kaarten kan je dat heerlijk aan je laars lappen hahaha. De narcissen zijn nieuw van Joy!crafts. Kijk eens hoe mooi ze zijn! Prachtige details hebben ze en ze blijven ook netjes onder de rand van de shadow box wat betekent dat je deze leuk in kan pakken als cadeautje zonder de bloemen te beschadigen.
Ook de grasrand is nieuw deze maand. In het gras heb ik kleine bloemetjes geplakt die gemaakt zijn met het snijstencil van de Sering (lilac).
De vlindertjes komen weg uit papierset Sweet herbs. Dit papier past voor wat betreft kleur heel mooi bij het achtergrondpapier dat ik gebruikt heb. Uit deze papierset zijn ook de borders die op de randen van de shadow box zitten gesneden.


De shadowbox kan staan doordat er aan de achterkant een handig standaardje uitgeklapt kan worden.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze shadow box. Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om 'm te maken.

Gebruikte materialen:
6002/1405 Cutting stencil Lilac
6002/1434 Cutting stencil Frame milana 
6002/1436 Cutting, embos en debos stencil Flower border
6002/1452 Cutting, embos en debos stencil Pigeons and frame
6002/1513 Cutting stencil Daffodil
6002/1622 Cutting stencil NoEnd Grasrand
6011/0551 Papierset Wild flowers
6011/0564 Matching colours uni Holiday fun 
6011/0668 Papierset Sweet herbs
6200/0244 Meetlat transparant 
6410/0538 Clearstamps Love letter
8011/0003 Fluweelpapier Intensieve kleuren
8089/0270 Shadow Box Kraft

Leuk dat je langs bent geweest, graag weer tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten