Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 23 december 2022

Follow your dreams

Vandaag weer eens even een andere kaart dan een kerstkaart alhoewel het idee voor deze kaart wel door een gekregen kerstkaart komt.
Soms zijn kaartmodellen zo leuk dat je er gewoon mee aan de slag wilt wat dus bij deze kaart ook het geval was.
 

Ik heb de maten van de kaart wel een klein beetje veranderd zodat mijn dromenvanger goed kon hangen.
De basiskaart is wit met daarop papier dat eerst bewerkt is met blauwe memento inkt en een dauber. Op de vlakjes aan de voorkant heb ik ook nog lila memento gebruikt in het midden omdat het anders wel heel vlak van kleur zou worden.
In de hoeken van de verschillende vlakken zitten nog pareltjes. Deze zijn gemaakt met Jewel drops van Nuvo.
De veertjes op de vlakken aan de voorkant zijn gemaakt met maskstencils en gesso.
 

Aan de binnenkant van de kaart zitten stempels die gekleurd zijn met derwent kleurpotloden. De veertjes hebben verschillende kleuren (die helaas op de foto's niet goed te zien zijn) terwijl de maan egaal geel is en de swirls die daarbij horen met blauw zijn gekleurd.
De hangende dromenvanger is gesneden uit licht kraft papier en daarna bewerkt met bruin kleurpotlood terwijl de veertjes (gesneden uit hetzelfde kraft papier) bewerkt zijn met wit kleurpotlood. Zo komen de details prachtig naar voren.
 
 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze kaart.

Groetjes Henriëtte


 

1 opmerking: