Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 20 juni 2023

Memohouder met decoupage

Wie kent 'm niet... de superhandige memohouder op je bureau of in je keuken?
Craft Emotions heeft prachtige houten memohouders maar eerlijk gezegd vind ik die een beetje saai dus ben ik heerlijk aan de slag gegaan met het nieuwe servet Summer Glory en het mooie mask stencil Barok.
 
 
Allereerst heb ik de memohouder helemaal wit geverfd met Cadence Warm White.
Daarna heb ik verschillende bloemen uit het servet "gescheurd" en hier en daar aan de buiten- en binnenkant van de memohouder geplakt met Multi coat.
 
 
Naast de bloemen van het servet heb ik ook nog Mask stencil Barok gebruikt.
Aangezien ik (nog) niet zo heel erg goed met masks overweg kan (ze mislukken nog regelmatig) heb ik daar een oplossing voor bedacht.
Het servet bestaat uit 3 laagjes waarvan je er normaal 2 weggooit. Dit keer heb ik op de laag 3e laag (die is helemaal wit) met mask en cadence Dirty White met het mask stencil verschillende swirls gezet, die goed laten drogen en net zoals de bloemen op de memohouder verwerkt. Een stuk veiliger en net zo mooi.
 
 
Ik moet zeggen dat het aan de binnenkant aanbrengen van de bloemen best wel even lastig is omdat je beperkte ruimte hebt om te werken en je vingers al snel de zijkanten raken maar als je het rustig en met beleid doet gaat het wel, zelfs als je de binnenhoek om wilt gaan.
 

Leuk dat je weer langs bent geweest. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.
Groetjes Henriëtte
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten