Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 5 april 2013

Vintage kaart-boekje

Het is deze week wat stilletjes geweest op mijn blog maar hier ben ik dan weer en deze week met een kaart met drie bladzijden, dus eigenlijk een kaart-boekje. Het idee voor dit boekje heb ik van Nel.


Dit boekje is gemaakt met de Collectable COL1314 van Marianne Design. Ik heb de mal 3x gestanst en bewerkt met Hero Arts Cup 'O Joe aan de randen. De teksten komen horen bij de snijmallen.
Het scrappapier dat ik voor het hele boekje heb gebruikt is van Coppella.
Op de voorkant heb ik een vintage plaatje geplakt dat ik van internet heb geplukt.
De takjes zijn van Marianne Design LR0157.
De bloem heb ik gemaakt met de kleinste maat van de Floral Flourishes 6002/0158 van Noor!Design.


Als ik het boekje opensla komen deze pagina's tevoorschijn.


Hier kan je ook goed zien dat ik de tab op de achterkant van de bladzijde heb geplakt met daaroverheen weer scrappapier.
De bloem is van Marianne Design LR0248 en heb ik aangezet met Cup O' Joe.


Op deze pagina heb ik het paspopje en het klosje van Tim Holtz gezet. De jurk van het popje heb ik extra gestanst uit wit cardstock, bewerkt met distress-inkt Frayed Burlap en ik heb er een stukje kant overheen gedrappeerd. Hetzelfde kant heb ik ook om het klosje heen gewonden.


Deze zijn dan de volgende twee pagina's.


Weer heb ik dezelfde bloem gebruikt alleen nu uit het scrappapier gestanst wat ik op de voorkant van het boekje heb gebruikt.


En op de laatste bladzijde een envelopje met insteek-tag om nog je eigen persoonlijke boodschap voor de ontvanger op te zetten. Ook deze mal is van Marianne Design CR1211.


En dan als afsluiter de achterkant van het boekje met mijn eigen naamstempel er op.

Ik heb alle bladzijden aan elkaar verbonden door lintjes door de gaatjes te doen en losjes dicht te knopen maar je kan er natuurlijk ook hele kleine ringen door doen. Net wat je zelf het mooist vindt.

Alle mallen zijn verkrijgbaar bij Kreatrends. Klik op de gekleurde link en je komt gelijk op de goede plek in de webwinkel.
Wil je het kaart-boekje in het echt zien dan kan dat want dit weekend staat Kreatrends op de beurs in Rijswijk en daar ligt/hangt ie op de kraam.

Ook staat het kaart-boekje op het We Love Vintage Challengeblog om de wachttijd tot de 1e challenge wat leuker te maken. Want helemaal niets tot 18 april is wel heel erg lang.
We hebben er allemaal heel veel zin in en er zijn al een aantal prachtige kaarten gepost en er komen er zeker nog meer dus hou het blog in de gaten.

Ik ben weer benieuwd wat je er van vindt en Nel, nogmaals bedankt voor het superidee van je.

Groetjes Henriëtte





21 opmerkingen:

  1. Dat heb je leuk gemaakt zeg! Iedere pagina stuk voor stuk mooi opgepimpt!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henriette,
    Hier ook nog even een berichtje, superleuk is deze boekkaart/kaartboekje...mooi gepimpt,prachtig papier en super creatie..
    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een schitterend boekje zeg, erg leuk idee ook. Prachtig gedaan meid knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi boekje heb je gemaakt!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende creatie Henriette.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enig idee en prachtig uitgevoerd!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Wat heerlijk vintage! Echt prachtig gemaakt!
    Groetjes, Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi
    Vind het boekje top,ik moet het nog afmaken.Na de beurs krijg ik weer meer tijd hihi.Gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat leuk en mooi. en de teksten aan de zijkant Toppie hoor
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meer dan mooi, hij is echt prachtig!!!

    Knuf, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw, Jet wat heb je dit mooi gemaakt, ziet er echt super uit.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend Henriëtte, ik had hem ook al bewonderd op het veel belovende blog. Maar hier wil ik ook nog even kwijt dat dit prachtige vintageboekje geweldig mooi gemaakt is! mijn complimenten!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig kaartboekje. Ik had hem al zien staan bij WLVC en ben er helemaal weg van.

    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit SUPER mooi gemaakt zeg Jet, en je eigen stempel is SUPER GAAF!!!!
    Gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw, wat heb je dit supermooi gamaakt ! heel erg geslaagd
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoooo hee wat gaaaaaf dit zeg, ik vind je boekje
    helemaal super, zoveel moois te zien en prachtige
    kleuren, schitterend zeg ☺

    Een gezellig (knutsel)weekend gewenst ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super hoor, ik hoop dat je blogproblemen weer opgelost zijn.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig mooi boekje Henriëtte...moet heel leuk geweest zijn om dit te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig boekje heb je gemaakt. Leuk gedaan zo met de mal van Marianne. Bedankt voor het leuke idee.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen