Volgers

Zoeken in deze blog

zondag 6 september 2020

Hiep hiep hoera ... Feestje

Wat zijn ze leuk, de clearstamps Jasper Bear van Jocelijne.
Leuke, vrolijke beertjes waarmee je gezellige verjaardagskaarten kan maken.


Het kaartkarton is 10 x 15 cm die zo dubbel is gevouwen dat de voorkanten elkaar net raken waardoor er een kaart van 7,5 bij 10 cm overblijft.
De voorkant is gemat met papier uit papierset Let's party. De tekst is gestempeld waarbij ik de woorden van de tekst los heb geknipt en apart gemat heb.
Het leuke beertje met de rolfluit zorgt dat de kaart dicht blijft zitten. Hoe ik dat gedaan heb kan je hieronder lezen.


Denieuwe Micro snelsluiters zijn hele fijne klittebandjes. Ik heb er eentje doormidden geknipt omdat dat groot genoeg was voor mijn kaart. Eerst heb ik het dubbele klittebandje op het overlappende rondje geplakt waarna ik het geheel op de kant heb geduwd waarop hij vast moet gaan zitten. Zo zit het altijd precies op de goede plek. Het klittebandje heeft hele korte kleine haakjes waardoor je de kaart gemakkelijk open kan maken zonder dat je die beschadigd. Echt een aanrader. Natuurlijk kan je ze ook voor doosjes of enveloppen gebruiken.


Aan de binnenkant van de kaart staat een vrolijk tafereeltje met nog twee beertjes die ik ieder een andere kleur heb gegeven.
De wolken zijn gemaakt met het leuke polybesa dat hieronder genoemd is. Ik heb ze na het tekenen uitgeknipt en bewerkt met een randje blauwe inkt.

Gebruikte materialen:
6002/0846 Polybesa stencil Wolken en sterren
6002/1481 Cutting stencil Jocelijne Fruit and trees
6011/0609 Papierset Let's party
6410/0516 Clearstamps Jocelijne Jasper bear
6410/0526 Clearstamps Banners
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6500/0090 Zelfklevende micro snelsluiters
6500/0215 Tacky glue
8013/0161 Cardstock wit

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking:

  1. Een supervrolijke kaart. Heerlijk al die kleurtjes en de sluiting is handig.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen