Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 30 december 2020

Een mapje met een kerstwens

Het is al Kerst geweest en ik kom met nog een kerstkaart. Je zal wel denken....
Maar het feit is dat ik heel het jaar door kerstkaarten maak zodat mijn voorraad langzaam door het jaar heen groeit en ik aan het einde van het jaar genoeg kaarten op voorraad heb. 
Of dat dit jaar gaat lukken weet ik niet want dit jaar gaan wij verhuizen en in het nieuwe huis moeten we aardig aan de klus dus er zal zeker een tijd zijn dat ik helemaal niet aan kaarten maken toekom, laat staan kerstkaarten kan maken.
Dus bij deze dan de 1e kerstkaart voor 2021.


De kerstkaart is gemaakt met het leuke nieuwe polybesa stencil Envelop voor kadokaart.
Een heel leuk tekenstencil voor een kadokaart maar je kan 'm dus ook heel leuk voor een kerstkaart of andere soorten kaarten gebruiken.
De basis is gemat met papier uit papierset Advent, mooi papier in lekker vrolijke kleurtjes, en aan de buitenkant afgewerkt met een aantal leuke snijstencils. Welke kan je onderaan in de materiaallijst vinden.


Om het mapje dicht te kunnen maken heb ik een zelfklevende micro snelsluiter gebruikt. 
Deze plakt sterk en is gemakkelijk en goed veelvuldig te openen en te sluiten.


In plaats van een kadokaart is er een los kaartje gemaakt door een (bank)pasje te omtrekken op wit cardstock en dat te matten en te versieren.


En als je dan het kaartje, waarop je aan de achterkant nog een persoonlijke boodschap kan schrijven, in het mapje steekt krijg je dit als resultaat.
Leuk toch?

Gebruikte materialen:
6002/1516 Cutting stencil Christmas flower
6002/1531 Cutting en embossing stencil Christmas twigs
6002/1566 Cutting stencil Floral flourishes Buckles
6003/0099 Cutting stencil Vintage flourishes Takjes
6005/0011 Polybesa stencil Envelop voor kadokaart
6011/0429 Knipvelset Jingle bells
6011/0673 Papier en knipvelset Advent
6200/0006 Ultra fine tip applicator 
6022/0054 Glue gun
6500/0013 Foampads
6500/0090 Zelfklevende micro snelsluiters
6500/0215 Tacky glue 
8013/0024 Cardstock wit

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag weer tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte


2 opmerkingen:

  1. Prachtige creatie.
    Leuk idee om een bankpas over te trekken.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk model! Ik heb ook nog heel veel kerstkaarten te laten zien. Fijn dat je nu alvast wat voorraad kan maken. Succes met jullie nieuwe huis!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen