Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 21 december 2020

Santa en Dasher

Het is nu echt bijna kerstmis. Ik denk dat dit zo ongeveer de laatste kerstkaart is die ik dit jaar maak. Volgend jaar gaan we gewoon weer lekker zodat ik einde jaar er weer genoeg in voorraad heb.
Dit keer ben ik aan de slag gegaan met onder andere de twee nieuwe Mon Ami figuurtjes.


De basis van de kaart (een oudere mal van Dutch Doobadoo) is gemat met papier uit de nieuwe papierset Advent.
Daarna is de nieuwe prachtige mal van Noor!design Angel gesneden uit blauw linnenkarton. Het midden is weer opgevuld met papier uit de papierset waarbij bovenaan nog een paar wolkjes zijn toegevoegd.
De kerstman zit gezellig op wat stro, gemaakt van het leuke mulberry nature, te kijken naar de slee vol met pakjes.
Kijk ook eens wat een leuke lampjes er bovenaan de kaart zitten! Ook dit is een nieuw snijstencil van Noor!design.


Deze slee is deze maand ook nieuw in de collectie en kan je zelf kleur geven. Ik heb weer gekozen voor potloden. Het groene en paarse pakje worden extra gestanst en zijn hier ook 3D opgeplakt met een foamblokje.


Achter de cirkel zit nog een vakje met daarin een label. De tekst is gewoon uit het designpapier geknipt.


Het randje is gemaakt met één van de kleinere cirkels van snijstencil Angel. Ik hoor je denken.... maar die is toch rond? Klopt. Ik heb 'm 2x gesneden en geschakeld op elkaar geplakt. Daarna heb ik de cirkel iets ovaal getrokken en opgeplakt en dit ovaaltje is het resultaat. Dit kan omdat het een heel dun randje is. Leuk toch, die verschillende mogelijkheden?


Ik vond het weer heel leuk om deze kaart te maken en hoop dat ik je heb kunnen inspireren.
 
Gebruikte materialen:
6002/1582 Cutting, embos en debos stencil Sled and presents
6002/1585 Cutting stencil Mon Ami Dasher
6002/1586 Cutting stencil Mon Ami Santa
6002/1590 Cutting stencil Silent Night Bulbs
6002/1599 Cutting en ebmossing stencil Angel
6002/1608 Cutting stencil Clouds
6011/0673 Papier en knipvelset Advent 
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6500/0002 Foampads 
6500/0216 Tacky glue
8010/0003 Mulberry nature
8013/0161 Cardstock wit
8089/0202 Kraft
8099/0015 Linnenkarton blauw
8099/0018 Linnenkarton bordeaux

Leuk dat je langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte



1 opmerking: