Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 8 december 2020

Vintage boekje

Vandaag mag ik weer een creatie laten zien met mooie materialen uit de webwinkel van Kreatrends
Deze keer ben ik aan de slag gegaan met een prachtige Essentials van Studio Light. Met deze snijmal kan je prachtige boekjes maken op verschillende manieren.
Ik heb ervoor gekozen een klein boekje te maken waarbij ik voor het pimpen ook gebruik heb gemaakt van twee snijmallen uit de nieuwe Pretty Flowers serie van Precious Marieke.
Om alles goed te laten zien zijn het heel wat foto's geworden dus ga er lekker voor zitten zou ik zeggen. 


Dit is de kaft van het boekje, gemaakt van Kraft en een oude papierlijn die ik nog had liggen maar helaas niet meer te krijgen is.
Ik heb het boekje gesloten met een lintje dat helemaal rondom zit en op de rug van het boekje aan de buitenkant vastgestrikt is.


Als het strikje open is zie je het leuke slotje, één van de snijmallen die bij de set zitten. Het hendeltje is bewerkt met Coosa gilding wax koper. Ook de prachtige swirl aan de zijkant en de swirls in de hoekjes zijn gemaakt met dezelfde set.


Om de blogpost niet groter te maken dan nodig heb ik van de pagina's waar losse labels te vinden zijn kleine collages gemaakt.
De zwaan met vlindertjes en het sigaarriet (zoals ik het noem) zijn nieuw van Precous Marieke.
De labeltjes zijn zelf gesneden en beschreven.



Deze pagina's zijn simpel gehouden met een poëzieplaatje van een oud knipvel van Marianne Design en swirls uit de Studio Light set.


Deze pagina's zijn voorzien van prachtige nieuwe kanten randjes van van Precious Marieke met daarin gestoken een plaatje en poëzieversje van een oud knipvel van Marianne Design.
Het ornament is weer van Studio Light.


Ook op deze bladzijdes weer ornamenten van Studio Light en een deel van de mooie kanten rand van Precious Marieke.



Dit zwaantje (wat ik 2x gestanst heb) hoort bij de grote zwaan van de 1e bladzijde. Ook hier weer een zelfgemaakte label, deze keer zonder tekst.


Op deze pagina heb ik kanten bloemen verwerkt uit de webwinkel. De bloemblaadjes zijn uit eigen voorraad.


Aangezien ik wel van enige symmetrie hou heb ik op deze pagina weer dezelfde kanten randjes gebruikt als voorin het boekje.


En ook hier weer een poëzieplaatje.


Dan zijn we alweer aangeland bij de foto van de laatste pagina's van het boekje waar, naast het lieve plaatje, een mooie mullberry vlinder te vinden is die gecombineerd is met de kleine vlindertjes uit de zwaantjes-set van Precious Marieke.


Als laatste nog een foto van de achterkant van het boekje.
Fijn dat je de tijd hebt genomen of al de foto's van het boekje te bekijken. 
Ik vond het heel leuk om dit boekje te maken en jullie ermee te inspireren.
Leuk als cadeautje of gewoon om zelf te houden.
Omdat (bijna) alle vintage plaatjes en labels los zitten kan er ook heel gemakkelijk nog een mini foto-album van gemaakt worden of kunnen er nog meer vintage items bij gestopt worden.


O ja, voor ik het vergeet...... op de pagina van Kreatrends op facebook - https://www.facebook.com/Kreatrends - staat een filmje van dit boekje, misschien ook leuk om te bekijken!

Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig boekje. Ik heb het papier ook nog wel maar ook bijna op. jammer dat het niet meer te verkrijgen he.
    De mal aan de voorkant vind ik zo mooi!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen