Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 10 oktober 2022

Zomaar even iets anders tussendoor

Soms kriebelt het wel eens om eens iets heel anders te maken dan kaarten.
Toen de vraag kwam of ik voor Joy!crafts voorbeelden van twee haaksetjes te maken hoefde ik daar niet lang over na te denken.
 

Ik mocht met deze twee leuke setjes aan de slag. Echt alles wat je nodig hebt zit er in.... garen, oogjes, vulwatten, labeltjes, een haaknaald en een heel uitgebreide werkbeschrijving met duidelijke uitleg.
 
 
Ik ben begonnen met de sneeuwman en heb in een middag alles gehaakt. De mond heb ik iets anders gemaakt dan op de verpakking. Daar staan stiksteekjes maar ik heb kleine bolletjes gemaakt door de draad 4x om de naald te winden, daarna door te halen en vast te maken. Nu lijken het net kooltjes.

De volgende dag ben ik begonnen aan de kerstman en ook deze was in een middag compleet gehaakt en
's avonds in elkaar gezet.
Het enige dat even oefening nodig had was de baard, die los gehaakt en later op het gezicht genaaid is.
Maar ook dat is gelukt.


Kijk eens wat een leuk stel het geworden is!
Omdat ik de sneeuwman toch wel wat kaal vond heb ik er van het rood dat over was (er zit echt genoeg wol in elk pakketje) nog maar even een shawl en een versiering voor op z'n hoed gemaakt.

Groetjes Henriëtte

1 opmerking:

  1. Leuk gedaan Henriette. Alles wat ik zie doet me kribelen. Maar het is ook zogaaf al dat handwerk. Ik probeer ook weer een blog te maken, maar niet met handwerk. Typen kost me al moeite genoeg en dan nog fotoos erbij!! grts leny Heemskerk-WITTENBERG

    BeantwoordenVerwijderen