Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 23 augustus 2018

Merry Christmas

Vandaag heb ik weer een kerstkaart om aan je te laten zien waarbij ik leuke nieuwe materialen heb gecombineerd met iets oudere.


De basis van deze kaart is 15 x 15 cm waarbij ik 2 hoeken afgerond heb. Ik heb hiervoor een groot rond snijstencil op de hoek gelegd, afgetekend met potlood en geknipt. Een hele simpele manier om een bijzondere vorm kaart te maken.
Bij alle lagen van de kaart heb ik dezelfde cirkel gebruikt zodat alle ronde hoeken hetzelfde zijn geworden.
De verschillende lagen zijn met foamtape op elkaar geplakt zodat er telkens iets hoogteverschil ontstaat.


Op deze foto kan je het hoogteverschil tussen de diverse lagen goed zien.
De sterren zijn nieuw en gesneden uit zilverkleurig papier.
De bomen zijn gesneden uit kraft, extra op kleur gebracht met inkt en daarna nog bewerkt met witte gesso zodat het lijkt of er sneeuw op de takken ligt.
Het plaatje komt, net als het papier waar alle lagen van de kaart mee gemat zijn, van papierset Siberian snow.


De hertjes heb ik op verschillende lagen alleen met de pootjes vastgeplakt.
Ook de tekst is gemaakt met een nieuw snijstencil.


Gebruikte materialen:
6002/0777 Cutting stencil Happy Holidays Pine trees
6002/1019 Cutting en embossing stencil Happy Holidays Hert met ree
6002/1054 Cutting stencil Kerstboom Merry Christmas
6002/1060 Cutting en embossing stencil Deer
6002/1061 3D Cutting en embossing stencil Hinde
6002/1156 Cutting stencil Bille's little stars
6002/6104 Cutting stencil Circle
6011/0538 Matching colours uni Christmas
6011/0556 Papierset Siberian snow
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6500/0023 Foamtape
6500/0215 Tacky glue
8089/0203 Kraft
8099/0261 Cardstock linnen wit

Ik vond het weer heel leuk om je te mogen inspireren met de prachtige materialen van Joy!crafts.
Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte


3 opmerkingen:

  1. wat een leuke kerstkaart en zo mooi de diepte erin gebracht , bedankt voor dit idee want dit kan je met heel veel mallen doen.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi diepte effect geeft dat met die laagjes zo. Erg mooi gedaan!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen