Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 30 november 2018

Fijne Kerst

Deze kerstkaart is maar heel klein nl. 10 x 10 cm. Leuk is het dan om er toch zo veel op te kunnen verwerken.


Het papier wat ik gebuikt heb is van Noor!design Joy to the world. Prachtig mooi papier waar ook papier in zachte tinten zit en daar hou ik wel van.
De rand bovenaan het kaartje is van Mery's Winter borders.
De losse ijskristallen komen ook van die rand. Ik heb hiervoor een stukje extra gesneden, de ijskristallen losgeknipt en er een foampad achter geplakt.


De halve ronde cirkel zit niet helemaal vastgeplakt maar heeft een soort tunneltje waar ik de bookmark tussen geschoven heb. Op de bookmark heb ik zelf de tekst geschreven.
Ook de rozet heb ik in het midden afgewerkt met een losgeknipte ijskristal.
Deze heb ik er met behulp van een lijmsheet opgeplakt waardoor ik niet heb gekliederd met lijm.


De mooie Bird on a twig heb ik twee keer gesneden en kleur gegeven met inkt. De donkere dennentakken heb ik extra uitgeknipt en bovenop de basis geplakt. Kijk eens wat een mooie details er in het vogeltje en de takken zitten!
Op de nieuw Quarter basic van Mery's heb ik een bijpassende Quarter border met sterren geplakt. Ook dit heb ik gedaan met de nieuwe lijmsheets van Joy!crafts.
In de collage hieronder kan je zien hoe die werken.

Het werkt als volgt:
Op foto 1 zien jullie welke stansen ik op elkaar wil lijmen.
Op foto 2 heb ik het fijne randje op het plakgedeelte gelegd.
Foto 3 laat zien dat je daarna het transparante vel er overheen moet leggen. Dan kan het randje goed aangeduwd worden. 
Je tilt het transparante vel weer op, haalt het randje er voorzichtig vanaf en het is klaar op op te plakken.
Kijk maar eens op foto 4 hoe mooi dat gelukt is, zonder klodders lijm er naast. 



Gebruikte materialen:
6002/1117 Cutting stencil Mery's Winter borders
6002/1159 Cutting stencil Mery's Quarter basic
6002/1160 Cutting stencil Mery's Quarter borders
6002/1182 Cutting en embossing stencil Bird on twig
6002/1192 Cutting stencil Bookmark
6011/0561 Papierset Joy to the world
6200/0204 Applicator met pompons
6200/0226 Mini ink blending tool
6500/0012 Foampads
6500/0034 Lijmvellen A5
6500/0122 Tacky tape 6 mm
6500/0215 Tacky glue
8013/0023 Cardstock wit 10 x 20 cm

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren, ik vond in ieder geval leuk om dit kaartje te maken.
Leuk dat je weer langs bent geweest en tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte



Geen opmerkingen:

Een reactie posten