Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 8 januari 2019

Beterschap

Het maken van mannenkaarten vinden veel mensen niet heel gemakkelijk maar met de stoere Industrial lijn van Studio Light wordt het een stuk gemakkelijker.


Ik heb een oudere snijmal van de 2.0 serie (de vorm van de kaart) gecombineerd met nieuwe snijmallen en uitdrukplaatjes van de 3.0 serie met deze kaart als resultaat.
De basis is gemaakt van Kraft waarbij ik de tandwielen bewerkt heb met verschillende kleuren Coosa Gildingwax.  Hiervoor heb ik de randen van de hexagon afgeplakt met tape zodat de wax alleen maar op de tandwielen zit.
Om de kaart te matten heb ik eerst wit cardstock en daarna papier uit een papierblok van 15 x 15 cm van de Industial 2.0 gebruikt. Dit is een prachtig paperpad met stoere dessins.

De stoere klok is een nieuwere snijmal uit de 3.0 serie. Ook deze heb ik bewerkt met Gildingwax. De wijzers van de klok zijn vastgemaakt met een brad uit eigen voorraad.

Het plaatje en nog enkele accessoires komen van uitdruk vellen uit de serie 3.0. Deze heb ik bevestigd met foamblokjes.

De stempel Beterschap is van Crealies. Ik heb de variant met de dichte letters, deze is er echter ook met open letters zodat je de letters zelf iedere gewenste kleur kan geven.
De snijmal waar de tekst op zit hoort bij die van de klok en is gesneden uit metallic cardstock.


Hopelijk heb ik je een beetje kunnen inspireren voor als je zelf een mannenkaart wilt maken.

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie mannenkaart!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kaartje heb je gemaakt. Ik zag het al van Studio Light. Dat is makkelijk inderdaad. Toch probeer ik het altijd zelf voor elkaar te krijgen...maar die mal met de radertjes is wel heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen