Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 1 januari 2019

De eerste challenge van 2019 bij Vintage and More

Op deze 1e dag van 2019 start er weer een nieuwe challenge bij Vintage and More op facebook.
Maar voor ik daar over verder ga wil ik eerst iedereen een heel mooi, goed, gezond, liefdevol en creatief 2019 toewensen!

De challenge loopt heel de maand januari en beide teams van Vintage and More zullen er reminderkaarten voor maken.
De opdracht is heel gemakkelijk (we moeten tenslotte in het nieuwe jaar weer allemaal opstarten) en luidt: "Alles mag" als het maar Vintage is.
Aangezien ik de opdracht heb bedacht ben ik er natuurlijk ook mee aan de slag gegaan met deze kaart als inspiratievoorbeeld.


De basis van mijn kaart is gemaakt met een mooie snijmal van Studio Ligt.
Deze heb ik gemat met kraft en papier uit papierblok With Love van Noor!design.
Door de gaatjes heb ik aan beide kanten touw geregen en onderaan gestrikt.

Het kant heb ik dubbel geslagen en daarna in het midden voorzien van een brad. Als je dan iets aan de uiteinden trekt krijg je een hele mooie strik die ik daarna op de kaart bevestigd heb met 3D kit.
Om het plaatje, wat komt van een knipvel van Syta van Gelderen, heb ik een oudere mal van Noor!design verwerkt.

Onder het prachtige bloemenkant heb ik de tekst geplakt. Deze is (als ik het goed heb) jaren geleden ontworpen door Miranda Degenaars en zo leuk! Ik kwam 'm tegen toen ik tussen mijn sheets zocht naar een geschikte verjaardagstekst.

Op de ene zijkant heb ik mooie metalen bloemen op een swirl geplakt. De bloemen heb ik ooit bij de Action gekocht en ook die kwam ik tegen bij het speuren naar leuke decoratie.

Ook de vlinder komt van de Action. Soms hebben ze er prachtige dingen voor weinig geld.
Het kanten hart heb ik bij Syta op een beurs gekocht.


Wil je ook meedoen met de challenge? Dat kan hoor.
Ga naar https://www.facebook.com/groups/280116102155415/.
Helemaal bovenaan de pagina staat het challengebericht. Om mee te doen mag je kaart nog niet eerder online hebben gestaan en je moet 'm in een reactie van het challengebericht zetten.
Los geplaatste berichten zakken heel snel naar beneden op zo'n pagina en zijn aan het einde van een challenge echt niet meer te vinden.
Omdat het een maandchallenge is mag je meedoen met maximaal 4 kaarten.
De challenge loopt tot 31 januari 18.00 uur.
Daarna kiest het team de 2 mooiste kaarten die naar een kwartaalmap gaan waar aan het einde van het kwartaal een winnaar uit gekozen wordt die dan een prijsje toegestuurd krijgt.

Groetjes Henriëtte

1 opmerking: