Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 5 januari 2019

Kerstkaart nr. 2

Ook voor de blogpost van vandaag heb ik weer een kerstkaart gemaakt. Deze gaat, samen met de kersttag van gisteren, op facebook in een map op de pagina van Tiets. Daar is een challenge om iedere maand 2 kerstkaarten te maken (aan het einde van het jaar mogen het er meer zijn) om in december aan 30 kaarten te komen. Nog een extra stok achter de deur om aan het einde van het jaar genoeg kerstkaarten op voorraad te hebben. De afgelopen 2 jaar heb ik er aan mee gedaan en ook dit jaar doe ik weer mee.


De basis van de kaart is gemaakt met een mal van Studio Light waarbij ik aan beide zijkanten een rillijn heb toegevoegd zodat de kaart leuk kan blijven staan.
Om er een dubbele kaart van te maken heb ik het middelste gedeelte nog een keer extra gesneden, aan de bovenkant gerild en dat kleine stukje aan de kaart vastgezet met lijm.
Een hele simpele manier om van zulk soort kaarten dubbele kaarten te maken die goed kunnen staan.
Het papier wat ik heb gebruikt om de kaart te matten komt uit het Winter Wishes papierblok van Noor!design.
Om het plaatje heb ik een leuke snijmal van Mery's verwerkt.

De bomen zijn van Yvonne Creations. Ik heb ze gesneden uit kraft en met memento inkt kleur gegeven. Daarna heb ik er nog witte accenten op aangebracht met Gesso  er bolletjessneeuw van Craft Emotions onder gezet.
Achter het kant, wat over de hele breedte van de kaart zit, heb ik nog sneeuwsterren van Noor!design gezet, gesneden uit glitterkarton van Marianne Design.

De tekst komt van een oude stempelsheet van Marianne Design.
Ook heb ik, net als achter het plaatje, een beetje verbandgaas achter de tekst geplakt.


Groetjes Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart! En zoveel op te zien, een beauty hoor!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende kaart weer Henriette! Veel te zien en zo mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha...ja dat bevalt goed hè aan het einde van het jaar zoveel kerstkaarten af! Ik geniet van je schitterende kaart Henriëtte zeer sfeervol!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen