Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 23 januari 2019

Viooltjes voor je verjaardag

Vindt je viooltjes ook zulke leuke bloemen? De hele winter kunnen ze je tuin vrolijk maken want ze zijn winterhard.
Mery Cozijnsen heeft nu weer zulke leuke nieuwe snijstencils ontworpen met.... jawel.... viooltjes.


Allereerst heb ik een stuk cardstock gepakt van 15 x 15 cm en daar langs alle randen de leuke viooltjes-golfrand gesneden. Als je de rand 2cm vanaf de buitenkanten legt past het precies en krijg je een leuke oplegkaart.
Hierna ben ik aan het kleuren gegaan met een aantal markers en heb ieder viooltje willekeurig kleur gegeven.
Daarna  heb ik een stuk dessinpapier uit papierset Endless love gepakt dat net over het midden heenvalt. Als je dan de golfrand weer op het papier legt kan je heel gemakkelijk langs de rand met potlood tekenen. Doe je dat bij alle 4 de kanten en knip je het uit dan heb je precies de vorm om het midden te matten.
Hierna heb ik de witte buitenkant weggeknipt zodat er een heel smal randje overblijft.
Dit plak je dan op het dessinpapier waarmee je de basiskaart gemat hebt.
Onder de losse viooltjes van de rand heb ik nog een kleine foampad geplakt zodat het bloempje een beetje omhoog blijft staan.


Hier kan je dat wat beter zien.
In de hoeken heb ik iets grotere viooltjes verwerkt die je kan vinden bij de set met de cirkel met viooltjes.

Het prachtige nieuwe hart heb ik gesneden uit wit cardstock. Op het midden van het hart heb ik de leuke tekst gestempeld en onderaan nog een aantal losse viooltjes geplakt waarbij ik de kleine viooltjes van de wave-border geknipt heb.


Ik vind het een hele leuke en vrolijke verjaardagskaart geworden. Jij ook?

Gebruikte materialen:
6002/1214 Cutting en embossing stencil Mery's violet and circle
6002/1215 Cutting en embossing stencil Mery's violets wave borders
6002/1250 Cutting stencil Hart-baby
6011/0605 Papierset Endless love
6200/0006 Ultra fine tip applicator
6200/0226 Mini ink blending tool
6410/0470 Clearstamps Little happiness
6500/0012 Foampads
6500/0215 Tacky glue

Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Gave kaart! Wat zijn die kleine viooltjes leuk, ze lijken bijna echt! Wauw!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig die rand met al die viooltjes, prachtig gekleurd!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen