Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 24 november 2021

Een vintage boekje

Sinds een paar weken ben ik op facebook lid bij de groep Mutsen Cluppie. Een hele gezellige groep waar de beheerders om de zoveel tijd een workshop uitwerken van een item dat ze gevonden hebben op internet en zelf aangepast en uitgeschreven hebben.
Deze keer was dat een mapje voor foto's.
Ondanks dat het maken van mapjes buiten mijn comfortzone ligt ben ik er toch mee aan de slag gegaan en heb er dit vintage boekje mee gemaakt.
Ik ben hiervoor in mijn oudere snijmallen gedoken en kwam dingen tegen die ik al heel lang niet meer gebruikt had.


Dit is de voorkant van het boekje geworden. De sluiting is anders dan bij het voorbeeld dat zij gaven. Ik heb nl. een papieren band gemaakt met daarop een grote toef bloemen.
Het plaatje komt van een knipvel van Syta van Gelderen en het kader waar het in zit is een oudje van Nellie Snellen.


Als het boekje open ligt kan je zien dat de inhoud bestaat uit twee gelijke delen die ik met lintjes bij elkaar gestrikt heb.


De bovenste pocket bevat een tag, gemaakt met een oude snijmal van NoorDesign met hierop een tekst.


Vouw ik het boekje verder open dan is er een pocket met daarin een dubbele kaart.
De hoekjes die ik gebruikt heb zijn oudjes van Cheery Linn.


De gestempelde kolibrie vond ik tijdens de verhuizing, geen idee meer van welk merk deze is. Ik heb 'm op een achtergrondje met blaadjes van Joy!crafts geplakt.
De bloemen bij het meisje zijn gemaakt met ponsen van Nellie Snellen.


Het rozenplaatje (ook geen idee meer waar die vandaan komt) is op cardstock geplakt wat daarna rondom afgescheurd is. 


Aangezien ik toch wel van enige symmetrie hou is ook in de andere kant van het boekje een rozenplaatje gebruikt.


Ook aan deze kant weer een plaatje, afgewerkt met bloemen en op de blaadjesondergrond zit nu een gestempelde vlinder uit dezelfde serie als de kolibrie. 


En ook in de laatste pocket (of eigenlijk de eerste van bovenaf aan de rechterkant) zit weer een tekst.


Ik moet zeggen dat ik er met veel plezier aan gewerkt heb en dat het maken van een boekje toch wel heel erg leuk is.

Leuk dat je langs bent geweest, graag weer tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten