Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 1 november 2021

Shadowbox

Voor de blogpost van vandaag heb ik een Shadow Box gemaakt met allemaal mooie materialen van Joy!crafts. Uit de set van 3 Shadow Boxen heb ik de middelste maat gekozen. Deze kan opgehangen worden maar aan de achterkant zit ook een standaard gestanst zodat hij ook neergezet kan worden.


De achtergrond is bekleed met papier uit papierset Floral Melody waarbij ik het houtnerf papier voor de hele achtergrond heb met in het midden een gescheurd stukje met lavendel erop. Deze laatste is ook aan de randjes geïnkt.
Nadat de achtergrond vastgezet is in het midden zijn de randen omgevouwen en in elkaar geschoven. 
Daarna ben ik de binnenkant gaan vullen.
 

Als eerste ben ik de verschillende blaadjes en bloemen gaan snijden uit wit cardstock en heb deze bewerkt met inkt. Het hartje van de Peony (pioenroos) is gemaakt door 3 verschillende stampertjes op elkaar te plakken en in het midden met een opbolpen in te drukken zodat de buitenkanten omhoog komen te staan. Deze zijn met 3D kit in het hart van de bloem gezet.
De verschillende blaadjes en takjes zijn daarna onder de bloemen geschoven.
Als laatste zijn de veertjes uit kraft er onder geschoven waarna alles vast is gezet met lijm en 3D kit.
 

De vlinders zijn 2x gesneden waarbij ik de kraft vlinder als onderste gebruikt heb toen de lijfjes op elkaar zijn geplakt met lijm. Om de lijfjes af te werken zijn dezelfde bloemetjes gebruik die ook op de hoeken van de shadow box zitten, gemaakt met een oud snijstencil van Mery's.
Op de randen van de shadowbox zijn ook Doodle stempels gebruikt.


De Shadow Box is leuk om zelf neer te zetten of om weg te geven aan iemand die wel opgefleurd kan worden.
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.

Gebruikte materialen:
6002/0406 Cutting en embos stencil Mery's tak met bloemen
6002/1404 Cutting, embos en debos stencil Magic feathers
6002/1462 Cutting stencil Sketch-art Vlinders
6002/1467 Cutting stencil Banners 
6002/1514 Cutting stencil Floral Flourishes Peony
6002/1571 Cutting en debos stencil Twig with leaves 
6003/0096 Cutting stencil Vintage Flourishes Stampers
6003/0098 Cutting stencil Vintage Flourishes Kastanjeblaadjes 
6011/0671 Papierset Floral melody
6410/0393 Clearstamps Doodles
6410/0526 Clearstamps Banners
8010/0001 Mulberry onbewerkt
8089/0271 Shadow Box Wit
 
Leuk dat je langs bent geweest, graag weer tot de volgende keer.
Groetjes,
Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten