Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 15 januari 2022

Een Vintage pocket kaart met label

Vandaag is het mijn beurt om een reminderkaart te laten zien voor de lopende challenge bij Vintage and More op facebook.
Deze eerste challenge van 2022 hebben we een gemakkelijke opdracht gekozen nl: Alles mag als het maar Vintage of Shabby Chic is.


De basis van de kaart is gemaakt met een prachtige mal van Studio Light. Deze is aan de onderkant op 5 cm gerild, omgevouwen en daarna gemat met ouder papier van Noor!design.
In de pocket zit een label geschoven.


Zoals je aan de vorm van de label kan zien is deze ook met een mal uit dezelfde set gemaakt alleen is hij aan de onderkant een stuk korter gemaakt omdat het eigenlijk een snijmal is om de basis te matten.
Op deze label heb ik een lief plaatje verwerkt in een oude snijmal van Noor!design.
De bloemen zijn gerecycled van een kaart die ik ooit eens gekregen heb. Zo zonde om mooie bloemen en deco weg te gooien, daarom haal ik die eraf voor de kaart na een paar jaar in de papierbak verdwijnt.
 
 
Het kleine envelopje aan de voorkant van de kaart (hoort ook bij dezelfde snijmallenset) kan open. Binnenin zit een kaartje met alleen designpapier. Daar kan altijd later, als ik weet voor wie de kaart wordt, nog iets op geschreven worden.
De tekst (ook van dezelfde set) is 2x gesneden waarbij ik de rode letters in het witte kader geplakt heb. Om dit gemakkelijk te doen heb ik hiervoor heel breed dubbelzijdig tape gebruikt.


Wil je ook meedoen met de challenge? Ga dan naar de facebook pagina van Vintage and More. 
Het challengebericht waar je kaart of creatie neergezet moet worden is bovenaan de pagina te vinden bij de aankondigingen.
De challenge loopt tot 30 januari 18.00 uur.

Leuk dat je langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

 

2 opmerkingen:

  1. Een super mooie vintage kaart. Mooi papier, leuk design en een mooie mal heb je ook gebruikt. Echt prachtig gemaakt. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig label kaartje met pocket..en een mooi plaatje gebruikt. Vintage is en blijft mooi.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen