Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 24 oktober 2014

Kerstkaart met tabs

Vandaag een kaart die ik heb gemaakt op een gezellige knutselochtend bij Nel thuis. Zij had het leuke Enveloppe Punchboard waar we heerlijk mee aan de slag zijn gegaan.


De kaart is gemaakt van rechthoekig wit kaartkarton waarvan ik wat pakken voor de vooraad bij de Action had gekocht. Altijd handig, dat blijkt ook nu maar weer.
Eerst hebben we het papier dubbel gevouwen waarna ik met het punchboard aan de voor- en achterkant geponst heb.
Daarna heb ik op dezelfde manier het dessinpapier geponst voor zowel de buiten- als de binnenkant van de kaart. Hiervoor het ik het mooie papier uit het Winter Wonderland Papierblok van Noor!Design gebruikt.
Het mooie plaatje is van een knipvel van Gerda's Hobbyshop.


Op de voorkant heb ik een mooie randmal van Noor!Design gezet waar ik het plaatje een klein stukje achter heb gestoken en ik onderaan een lintje heb gezet afgewerkt met een knoopje.


Verder, als enige versiering nog een prachtige sneeuwster van Noor!Design en wat plakparels ter afwerking.


Ook aan de binnenkant heb ik dessinpapier gebruikt zoals ik al geschreven had.


Links mooi grijs papier met geschreven tekst. Hier heb ik ook dezelfde rand als de voorkant geplakt zodat er een klein labeltje met de namen van de afzenders ingestoken kan worden.


Rechts hetzelfde papier als op de voorkant maar dan bestempeld met de mooie Christmas Frames stempel van Noor!Design.

Weer een kerstkaart klaar voor de voorraad. Wat was dit leuk om te doen en snel klaar ook. Ik ga zeker nog meer kaarten op deze manier maken.

Bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

24 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart! En wat een leuk model!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat komen die fijne mallen mooi uit op deze originele kaart!! Mooi hoor!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kaart is dit geworden,
    erg sfeervol en prachtig afgewerkt !!

    Fijn weekend van Epie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zo mooi, en romantisch. Echt een prachtige creatie

    Malika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige nostalgische kerstkaart. Leuk model en het papier en de mallen komen erg goed tot hun recht evenals de mooie stempel binnenin!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fraaie kaart en mooi model. Geniet ervan. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Kijk eens hoe mooi, ik vind het een gave kaart geworden,
    en de binnenkanten ook zo mooi, toppie hoor ☺

    Alvast een leuk en gezellig (knutsel) weekend ☼
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke model en wat een beeldschone winterkaart, Henriëtte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henriëtte,

    Mooie kaart.Super leuk model.

    Fijn weekend.

    Groetjes,
    Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het weer uitgebreid zitten bekijken Henriëtte, handig zeg zo'n punchboard ik ga maar eens filmpjes bekijken!
    Een schitterend geheel en mooie tekst stempel!
    fijn weekend ...Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er meer dan prachtig uit zo mooi buiten en binnen,SCHITTEREND!!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is wat een fijn vinden voor kerstkaarten Henriette mooi en ook nog eens snel klaar!

    Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er allemaal geweldig mooi uit. Staat allemaal prachtig bij elkaar.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk deze kaart met tabs. Schitterend is ook het plaatje. Ik zie hier allemaal moois op je blog, dus ben ik je gaan volgen.
    Fijn weekend!
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooie kaart.
    Het plaatje erin verwerkt is ook prachtig.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige kaart Henriëtte en een superleuk plaatje.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. PRACHTIG kaartje Henriëtte...heel mooi die zachte kleurtjes en ook het modelletje is geweldig leuk....


    Groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Henriëtte!!
    Heb je een leuke beursdag gehad?

    Fijne zondag toegewenst,

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, dit is een echte binnenkomer zeg!
    prachtig en zo mooi met de tabs er bij.
    fijn weekend en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pracht van een kaart Henriette met dat romantische plaatje, mooi van binnen en van buiten! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Henriëtte,
    Mooie kerstkaart ,mooi plaatje en kleur.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen